Znamy zwycięzców ogólnopolskiego turnieju Liga Robotów!

Ogólnopolski turniej robotyczny Liga Robotów za nami! 33 uczniowskie drużyny z całej Polski zmierzyły się ze sobą w finałowych rozgrywkach na PGE Narodowym w Warszawie. W uroczystym finale wzięli udział Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji i Nauki Wojciech Murdzek, Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej Antoni Rytel oraz dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji Tomasz Madej.

„Dziś 33 drużyny spotkały się na jednym z największych stadionów w Polsce PGE Narodowy. To ogromne wyróżnienie, że tu jesteście, pokonaliście w rozgrywkach regionalnych inne zespoły i znaleźliście się w finale Ligi Robotów. Mam nadzieję, że ten i każdy kolejny tego typu projekt będzie się cieszył równie dużym zainteresowaniem. Liczę, że w kolejnych latach będziemy mogli dla Was kontynuować działania związane z robotyką i programowaniem” – rozpoczął dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji Tomasz Madej.

Spośród 700 zgłoszonych drużyn do ogólnopolskiego finału zakwalifikowały się 33 zespoły, które zdobyły największą liczbę punktów podczas turniejów regionalnych w Inowrocławiu, Wrocławiu, Łodzi, Mysłowicach, Koszalinie, Warszawie, Lublinie i Myślenicach. Podczas uroczystego finału na PGE Narodowym w Warszawie uczestnicy zmierzyli się w 3 kategoriach:

  • Wyścig – pokonanie jak najdłuższego dystansu na specjalnie przygotowanym torze;
  • Programowanie – zaprogramowanie robota przygotowanego przez organizatorów turnieju;
  • Zadanie praktyczne – rywalizacja dwóch robotów przeciwnych drużyn, które miały do wykonania określone zadania na macie.

Podczas dzisiejszych rozgrywek eliminacyjnych wytypowano 16 drużyn, które wzięły następnie udział w rozgrywce finałowej, w której wyłonieni zostali laureaci turnieju.

Poniżej prezentujemy listę zwycięskich drużyn!

Zwycięzcy w klasyfikacji generalnej:

  • I miejsce Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujezycznymi Nr 3 w Płocku
  • II miejsce Zespół Szkolno-Przedszkolny w Soninie
  • III miejsce Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Tomaszowie Lubelskim

Konkurencja Wyścig:

  • I miejsce Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mariana Koszewskiego w Kościanie
  • II miejsce Szkoła Podstawowa nr 1 z Oddziałami Sportowymi im. I. Szewińskiej w Międzyrzeczu
  • III miejsce Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Połańcu oraz Szkoła im Kawalerów Orderu Uśmiechu w Toruniu

Konkurencja Programowanie:

  • I miejsce Zespół Szkolno-Przedszkolny w Soninie
  • II miejsce Szkoła Podstawowa nr 23 im. Kawalerów Orderów Uśmiechu w Toruniu
  • III miejsce Szkoła Podstawowa w Budzowie z filią w Grodziszczu

Konkurencja Zadanie Praktyczne:

  • I miejsce Szkoła Podstawowa im. Ojca Świetego Jana Pawia II w Widzowie
  • II miejsce Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujezycznymi Nr 3 W Płocku
  • III miejsce Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II w Czersku

O Lidze Robotów

Liga Robotów to projekt realizowany w ramach największego rządowego programu edukacyjno-technologicznego Laboratoria Przyszłości. Inicjatywę realizuje Ministerstwo Edukacji i Nauki wraz z partnerami: Centrum GovTech, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji i Instytutem Badań Edukacyjnych.

Celem Ligi Robotów jest nie tylko promowanie robotyki i nowoczesnych technologii, lecz także rozwijanie kompetencji przyszłości wśród uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych. Ideę projektu oparto na kierunkach STEAM, łącząc naukę, inżynierię, technologię, sztukę i matematykę. Uczestnicy turnieju rozwijają umiejętności manualne i społeczne, zdobywając doświadczenie w budowie robotów, programowaniu i kreatywnym podejściu do rozwiązywania problemów.

Zdjęcia i relacja na naszym koncie FB

Zapraszamy do obejrzenia!

Ostatnia aktualizacja: 9 grudnia 2023

Ośrodek Rozwoju Edukacji realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa