Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle prawa
- Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji w świetle nowych przepisów prawa oświatowego (pdf. 2MB)
- Przepisy prawa a planowanie, organizacja i prowadzenie pomocy psychologiczno- pedagogicznej dla dzieci i młodzieży
- Przygoda uczenia. Techniki efektywnej nauki w praktyce szkolnej
- Raport: Ile kosztuje cierpienie dziecka wykorzystanego seksualnie
Narzędzia
- IPET – Arkusz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego w kontekście nowych regulacji prawnych (stan prawny na 2017 r.)
- WOPFU – Arkusz Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia (stan prawny na 2017 r.)
- Arkusz diagnostyczny dla dziecka z grupy ryzyka dysleksji oraz ustalanie działań wspomagających ucznia
- Arkusze dla nauczyciela do obserwacji ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej
Doradztwo zawodowe
- Kariera szkolna i zawodowa uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Kapitał różnorodności. Doradztwo zawodowe dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi
Diagnoza
- Diagnoza funkcjonalna. Planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Działania postdiagnostyczne
- Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży
- Diagnoza przedszkolna i wspomaganie dzieci w osiąganiu gotowości do nauki w szkole
- Prezentacja: Ocena gotowości szkolnej pięciolatków.
- Skala Gotowości Edukacyjnej Pięciolatków (SGE-5). Obserwacyjna metoda dla nauczycieli
- Psychometryczna diagnoza psychologiczna w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności dzieci i młodzieży
- Psychometryczna diagnoza psychologiczna w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności dzieci i młodzieży (prezentacja)
- Specyficzne wymagania diagnozy dzieci wielojęzycznych i odmiennych kulturowo
- Kompetencje społeczne – pomiar i aplikacja praktyczna
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne
- Działania poradni psychologiczno-pedagogicznych w zakresie edukacji włączającej
- Nowa rola poradni psychologiczno-pedagogicznych. Jak odpowiadać na potrzeby pracowników szkół i placówek
- Poradnie psychologiczno-pedagogiczne a zmiany w systemie edukacji – jak odpowiadać na potrzeby uczniów, rodziców, pracowników szkół i placówek
- Wymagania wobec poradni psychologiczno-pedagogicznych jako instrument podnoszenia efektywności jej pracy
- Wykaz opinii wydawanych przez publiczne poradnie psychologicznopedagogiczne
- Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym
- Relacja z konferencji dla pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych
- Materiał ze szkolenia nt. Przygotowanie członków zespołów orzekających poradni psychologiczno-pedagogicznych do roli liderów