Nazwa projektu
Opracowanie instrumentów do prowadzenia diagnozy psychologiczno-pedagogicznej
Projekt realizowany jest w ramach osi priorytetowej II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, działania: 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty. Projekt dofinansowany z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Cel projektu
Zidentyfikowanie, opracowanie i pilotażowe wdrożenie rozwiązań wpływających na podniesienie jakości pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz możliwości stosowania zindywidualizowanego podejścia do ucznia, w tym ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym.
Harmonogram działań
- ZADANIE 1 – Opracowanie modelowego zestawu narzędzi diagnostycznych – zadanie zakończone
- ZADANIE 2 – Opracowanie instrumentów wsparcia psychologiczno-pedagogicznego – standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych – zadanie zakończone
- ZADANIE 3 – Przygotowanie koordynatorów systemu poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego – zadanie zakończone
- ZADANIE 4 – Pilotażowe wdrożenie modelowego zestawu narzędzi diagnostycznych oraz standardów pracy poradni – zadanie zakończone
- ZADANIE 5 – Opracowanie adaptacji i dostosowań do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi modelowego zestawu narzędzi diagnostycznych dla uczniów w wieku 9–13 lat – zadanie w trakcie realizacji do 30.09.2021 r.
- ZADANIE 6 – Opracowanie modelu wdrażania zmian w systemie poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego uwzględniającego założenia diagnozy funkcjonalnej – zadanie zakończone.
Adresaci projektu
Projekt jest skierowany do pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Czas trwania projektu
od 18 kwietnia 2016 do 30 czerwca 2022 r.