.jpg) Przez dwa miesiące uczniowie z całej Polski przesyłali swoje prezentacje na konkurs „Lekcja Przyszłości”. Konkurs zorganizował Ośrodek Rozwoju Edukacji w ramach projektu „E-podręczniki do kształcenia ogólnego”. Sześcioosobowe jury wyłoniło 3 laureatów. Ich scenariusze lekcji z wykorzystaniem nowych technologii zostały uznane za najbardziej pomysłowe, nowatorskie i najciekawsze.
Przez dwa miesiące uczniowie z całej Polski przesyłali swoje prezentacje na konkurs „Lekcja Przyszłości”. Konkurs zorganizował Ośrodek Rozwoju Edukacji w ramach projektu „E-podręczniki do kształcenia ogólnego”. Sześcioosobowe jury wyłoniło 3 laureatów. Ich scenariusze lekcji z wykorzystaniem nowych technologii zostały uznane za najbardziej pomysłowe, nowatorskie i najciekawsze.  
		– Otrzymaliśmy wiele zgłoszeń, a wskazanie 3 laureatów nie było łatwym zadaniem. Jednak wszystkie przesłane prace zostały dokładnie ocenione przez sześcioosobowe jury – mówi Marlena Plebańska, p.o. Koordynator projektu "E-podręczniki do nauczania ogólnego" z Ośrodka Rozwoju Edukacji.
		Jury pod przewodnictwem Barbary Giży z ORE wskazało trzech zwycięzców:
		1. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 im. Gryfitów w Słupsku
		Zespół konkursowy w składzie: Alicja Kowanda, Joanna Ryczek, Mateusz Brajczewski, Igor Pacyno pod opieką Doroty Dankowskiej opracował scenariusz lekcji z obszaru edukacji wczesnoszkolnej z wykorzystaniem elementów grywalizacji oraz serwisu LearningApps.org.
		2. Gimnazjum nr 29 im. Konstytucji 3 Maja we Wrocławiu
		Zespół konkursowy w składzie: Martyna Podwysocka, Aleksandra Wach, Maja Kownacka, Blanka Starzycka, Aleksandra Krzywdzińska pod opieką Sabiny Świtały, który przesłał pomysł na lekcję o średniowieczu wykorzystując przy tym Facebooka, Skype , YouTube, Prezi i program do edycji postaci.
		W kręgu średniowiecza, czyli lekcja przyszłości o przeszłości
		3. Zespół Szkół Zawodowych w Wołowie
		Zespół konkursowy w składzie: Agnieszka Stefanowska, Aleksandra Skowrońska, Julita Jamrozik, Patryk Kopacz, Kamila Kowalczyk pod opieką Eweliny Gross i Anny Kwiatkowskiej przygotował pomysłową lekcję geografii na temat wulkanów w oparciu o pracę zdalną, zajęcia w pracowni komputerowej, wirtualną tablicę, narzędzie Quizlet i zasoby National Geographic.
		Lekcja przyszłości z geografii
		Konkurs skierowany był do uczniów trzech kategorii wiekowych – szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Zadanie konkursowe polegało na opracowaniu scenariusza tytułowej „Lekcji Przyszłości” i przedstawienie swojego pomysłu w specjalnie stworzonym filmie lub prezentacji.
		Uczestnicy mogli wybrać przedmiot lekcji spośród 14 przedmiotów objętych projektem „E-podręczniki do kształcenia ogólnego”. Do wyboru były matematyka, fizyka, informatyka, zajęcia komputerowe, język polski, chemia, biologia, geografia, edukacja wczesnoszkolna, historia i społeczeństwo, historia, wiedza o społeczeństwie, przyroda i edukacja dla bezpieczeństwa.
		Wręczenie nagród laureatom odbędzie się w najbliższy czwartek w Łodzi, podczas odsłony dwóch nowych e-podręczników do matematyki oraz do zajęć komputerowych. Zwycięskie zespoły otrzymają karty zakupowe na kwotę 5000 zł.
		– Bardzo dziękujemy za tak duże zainteresowanie konkursem. Jury oceniające prace nie miało łatwego zadania. Wiele ze zgłoszonych pomysłów zainspirowało nas i niewykluczone, że wykorzystamy je w pracach nad e-podręcznikami – podsumowuje Marlena Plebańska z ORE.
		Dodatkowych informacji udziela:
		Alina Zajączkowska, Partner of Promotion Sp. z o. o. e-mail: epodreczniki@partnersi.com.pl tel.: +48 22 858 74 58, wew. 36
 
					
					
					 
	 							 
		