O ORE – tekst łatwy do czytania i rozumienia
ORE to Ośrodek Rozwoju Edukacji.
ORE jest publiczną instytucją.
ORE działa w całej Polsce.
ORE prowadzi Minister Edukacji.
Co robi ORE?
ORE pomaga rozwijać edukację w Polsce.
ORE wspiera szkoły, nauczycieli i dyrektorów.
ORE pomaga też innym osobom, które pracują w oświacie.
Komu pomaga ORE?
ORE pomaga:
- nauczycielom,
- dyrektorom szkół,
- wychowawcom,
- specjalistom,
- placówkom doskonalenia nauczycieli,
- bibliotekom pedagogicznym,
- poradniom psychologiczno-pedagogicznym,
- rodzicom,
- uczniom,
- pracownikom samorządów.
Jak pomaga ORE?
ORE organizuje:
- szkolenia,
- kursy,
- webinaria,
- konferencje,
- seminaria,
- warsztaty,
- spotkania informacyjne,
- spotkania konsultacyjne.
ORE tworzy także:
- publikacje,
- materiały edukacyjne,
- programy,
- projekty,
- miejsca wymiany doświadczeń,
- pomoc i doradztwo.
Wiele działań ORE jest bezpłatnych.
Czego można się uczyć w ORE?
W ORE można rozwijać wiedzę i umiejętności w wielu obszarach.
Są to między innymi:
- pomoc psychologiczna i pedagogiczna,
- doradztwo zawodowe,
- edukacja językowa,
- edukacja wczesnoszkolna,
- kompetencje społeczne,
- kompetencje obywatelskie,
- kształcenie zawodowe,
- wychowanie,
- profilaktyka,
- zarządzanie oświatą,
- wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Gdzie można korzystać z oferty ORE?
Z oferty ORE można korzystać online.
Na stronie internetowej ORE są dostępne materiały edukacyjne i publikacje.
ORE prowadzi też Centrum Szkoleniowe w Sulejówku koło Warszawy.
Tam odbywają się szkolenia i spotkania.
Krótka historia ORE
ORE działa od 1 stycznia 2010 roku.
ORE powstał z połączenia dwóch instytucji.
W 2016 roku do ORE dołączono także instytucję zajmującą się wspieraniem edukacji zawodowej i ustawicznej.
Po co jest ORE?
ORE jest po to, aby wspierać edukację.
ORE pomaga osobom, które uczą, wychowują i pracują w szkołach.
ORE chce, aby edukacja w Polsce była coraz lepsza.
Gdzie znaleźć więcej informacji?
Więcej informacji znajdziesz na stronie ORE.
Na stronie możesz sprawdzić:
- szkolenia,
- kursy,
- publikacje,
- projekty,
- aktualności,
- dane kontaktowe.