Raz, dwa, trzy – budujesz Ty.

Modułowe e-podręczniki to nowoczesne narzędzie, które znacząco wzbogaca proces uczenia (się). Jest bardzo przystępne dla użytkownika i całkiem łatwe w obsłudze. Ale dla osób, które dopiero zaczynają, albo chcą zacząć przygodę z modułowymi e-podręcznikami przygotowaliśmy poradnik, który jest bardzo pomocny w wejściu w świat modułowych e-podręczników.

Poradnik „Raz, dwa, trzy – budujesz Ty” to kompendium wiedzy, które w przystępny sposób wprowadza w świat modułowych e-podręczników. Przeznaczony jest dla nauczycieli, którzy pragną zrozumieć, jak skutecznie korzystać z tych nowoczesnych zasobów. Autorzy publikacji podkreślają, że modułowe e-podręczniki to coś więcej niż tylko zbiór treści. To narzędzie, które można dowolnie modyfikować i dostosowywać do potrzeb konkretnej klasy i każdego ucznia.

W poradniku omówiono najważniejsze założenia teoretyczne, które stały za stworzeniem modułowych e-podręczników. Zastosowanie konstruktywizmu jako podstawy filozoficznej sprawia, że uczeń staje się aktywnym twórcą swojej wiedzy, a nauczyciel pełni rolę przewodnika, facylitatora, który wspiera proces uczenia się. Modułowe podejście pozwala na elastyczne komponowanie materiału dydaktycznego, łączenie różnych dziedzin wiedzytworzenie interdyscyplinarnych projektów edukacyjnych.

Modułowe e-podręczniki są narzędziem, które sprawdzi się w realizacji różnych metod dydaktycznych, również takich jak metoda odwróconej klasy czy praca projektowa. Zostały one zaprojektowane tak, aby wspierały różnorodne style uczenia się, w tym zarówno pracę indywidualną jak i grupową, oraz aby były dostępne dla uczniów o różnych potrzebach edukacyjnych, w tym również dla uczniów z niepełnosprawnościami. Jest to możliwe dzięki temu, że są zaprojektowane zgodnie z zasadami dostępności cyfrowej.

Jednym z kluczowych elementów modułowych e-podręczników jest ich struktura. Każdy podręcznik składa się z modułów, które odpowiadają poszczególnym tematom lekcji. Moduły te można łączyć, modyfikować i dostosowywać, co daje nauczycielowi ogromną swobodę w planowaniu zajęć. Każdy moduł składa się z trzech podstawowych części: wprowadzenia, głównej treści oraz podsumowania z ćwiczeniami, co umożliwia uczniom systematyczne przyswajanie wiedzy i jej utrwalanie.

Poradnik zawiera praktyczne wskazówki dotyczące pracy z modułowymi e-podręcznikami. Nauczyciele znajdą w nim porady, jak dostosować treści do potrzeb uczniów, jak motywować ich do nauki oraz jak efektywnie wykorzystywać nowoczesne technologie w procesie dydaktycznym. Istotne jest także zrozumienie, że modułowe e-podręczniki nie są narzędziem narzucającym jedno konkretne rozwiązanie, ale raczej bazą, którą można swobodnie modyfikować, dostosowując ją do specyficznych wymagań edukacyjnych.

Modułowe e-podręczniki, umieszczone na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej, są dostępne dla każdego nauczyciela. Dzięki nim, proces nauczania staje się bardziej elastyczny, interaktywny i dostosowany do indywidualnych potrzeb uczniów. Zachęcamy do zapoznania się z poradnikiem i odkrycia potencjału, jaki niesie ze sobą praca z modułowymi e-podręcznikami. To narzędzie, które nie tylko ułatwi codzienną pracę, ale także wprowadzi nowe, fascynujące możliwości w edukacji.

Poradnik do pobrania: Raz, dwa, trzy – budujesz Ty. Poradnik jak korzystać z modułowych e-podręczników

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Ostatnia aktualizacja: 23 września 2024

Ośrodek Rozwoju Edukacji realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa