TRENDY – NR 1/2014. Temat: Sześciolatek w szkole
Spis treści
- Rozmowa z… prof. Anną Izabelą Brzezińską [pdf, 1,0 MB]
- Adaptacja sześciolatka do szkoły jako ważny czynnik prorozwojowy [pdf, 1,3 MB]
- Ustawa rekrutacyjna [pdf, 1,4 MB]
- Rozwijanie umiejętności czytania na I etapie edukacyjnym [pdf, 1,5 MB]
- Filozoficzne dociekania w klasach I–III [pdf, 2,1 MB]
- Wczesny początek nauki języków obcych: kiedy? jak? dlaczego? [pdf, 1,5 MB]
- Zasady i granice w profilaktyce problemowych zachowań dzieci w młodszym wieku szkolnym [pdf, 821 KB]
- Świetlica dla sześciolatka. Rola i zadania współczesnej świetlicy szkolnej [pdf, 1,6 MB]
- Dziecko w młodszym wieku szkolnym wychowujące się w rodzinie dysfunkcyjnej [pdf, 1,1 MB]
- Współpraca nauczycieli w procesie przejścia progu szkolnego przez dziecko [pdf, 2,0 MB]
- 10 lat doświadczeń programu „Dziecko w sieci” Fundacji Dzieci Niczyje [pdf, 1,6 MB]
- Drogowskazy prawne [pdf, 427 KB]
TRENDY – NR 1/2014 – pobierz cały numer
- w wersji PDF [8.7 MB]
- w wersji EPUB [4.7 MB]
- przeczytaj w ISSUU
TRENDY – NR 2/2014. Temat: Wspomaganie pracy szkoły
Spis treści
- Rozmowa z… Joanną Kluzik-Rostkowską, Minister Edukacji Narodowej [pdf, 1,7 MB]
- 10 lat realizacji projektu „Zachować pamięć. Historia i kultura dwóch narodów” [pdf, 891 KB]
- Wyzwania polskiego systemu edukacji a środki europejskie w latach 2014–2020 [pdf, 573 KB]
- Nadzór wczoraj i dziś, czyli innymi drogami do tego samego celu [pdf, 663 KB]
- Ewaluacja – pomiar, osąd i decyzja, co dalej [pdf, 926 KB]
- Jak zaplanować i przeprowadzić ewaluację wewnętrzną, aby rzeczywiście sprzyjała rozwojowi szkoły? [pdf, 1,5 MB]
- Jak wspierać dyrektora, który zmierza do rozwoju swojej szkoły? [pdf, 985 KB]
- Uczniowie uczestnikami ewaluacji wewnętrznej? Tak! O doświadczeniach z ewaluacją słów kilka [pdf, 607 KB]
- W lustrach ewaluacji [pdf, 1,1 MB]
- Obszary wspierania pracy placówek resocjalizacyjnych – potrzeby a rzeczywistość [pdf, 1,0 MB]
- Języki obce w sieci [pdf, 1,0 MB]
- Program Golden Five. Wspieranie szkół przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne [pdf, 1,8 MB]
- Razem na rzecz ucznia ze SPE – wspieranie szkoły przez poradnie psychologiczno- pedagogiczną [pdf, 1,2 MB]
- Wsparcie szkół i nauczycieli województwa podkarpackiego w zakresie wykorzystania TIK w procesie dydaktyczno-wychowawczym [pdf, 1,2 MB]
- Doskonalić doskonalenie, czyli kompleksowe wspieranie szkół i placówek oświatowych [pdf, 1,3 MB]
- Wspomaganie pracy dyrektorów i nauczycieli jako element SRWP 2020 [pdf, 1,5 MB]
- Efektywna współpraca z biblioteką pedagogiczną – przykład dobrej praktyki [pdf, 804 KB]
- Proces budowania systemu wspomagania szkół i placówek oświatowych na przykładzie Biblioteki Pedagogicznej w Skierniewicach [pdf, 956 KB]
- Czytanie wrażeniowe. Innowacyjny model czytania dzieciom tekstów literackich w przedszkolu i w szkole [pdf, 1,8 MB]
- Drogowskazy prawne [pdf, 408 KB]
TRENDY – NR 2/2014 – pobierz cały numer
- w wersji PDF [10,28 MB]
- w wersji EPUB [5,39 MB]
- przeczytaj w ISSUU
TRENDY – NR 3-4/2014. Temat: Kierunki polityki oświatowej 2014–2015
Spis treści
- Rozmowa z… Łukaszem Bożykiem i Karolem Kaszubą, laureatami Olimpiady Matematycznej [pdf, 1,4 MB]
- Jak skutecznie rozbudzić i utrzymać zainteresowanie dzieci matematyką? [pdf, 1,2 MB]
- O zmianach w części pisemnej egzaminu maturalnego z języka polskiego na poziomie podstawowym [pdf, 1,4 MB]
- Matura z matematyki od 2015 – łączenie starego i nowego [pdf, 1,0 MB]
- O niektórych przyczynach trudności w uczeniu się matematyki, czyli o związku matury z nauczaniem matematyki w liceum [pdf, 1,2 MB]
- Zajęcia z matematyki nie muszą być spacerem po linie zawieszonej nad przepaścią! [pdf, 980 KB]
- „Archipelag Matematyki”, czyli jak odczarować matematykę [pdf, 809 KB]
- „Jak wspierać ucznia w uczeniu się matematyki?” – efekty pracy sieci współpracy i samokształcenia w powiecie ostrowieckim [pdf, 774 KB]
- Jakiego wspomagania potrzebują nauczyciele ze szkół ponadgimnazjalnych? Doświadczenia szkół objętych pilotażem nowego systemu doskonalenia [pdf, 1,1 MB]
- Jak utrzymać i rozwijać dobrą jakość pracy szkoły – Salon Kreatywnych Szkół i Placówek [pdf, 1,1 MB]
- Oczekiwania rynku pracy a możliwości społeczno-edukacyjne szkoły, czyli o syndromie „świadectwa z paskiem” [pdf, 786 KB]
- Edukacja włączająca po gruzińsku [pdf, 1,2 MB]
- Interkontynentalna wymiana – przykłady wykorzystania Web 2.0 w edukacji językowej [pdf, 710 KB]
- O roli książki i biblioteki szkolnej w życiu dzieci i młodzieży [pdf, 625 KB]
- Lapbook a edukacja czytelnicza – czyli jak zachęcić dzieci do czytania [pdf, 1,2 MB]
- (Nie)zwykła książka w świecie 2.0 [pdf, 577 KB]
- Dydaktyka polonistyczna a potrzeby czytelnicze uczniów [pdf, 981 KB]
- Czy życie uczniów musi zaczynać się po szkole? [pdf, 1,5 MB]
- Drogowskazy prawne 3–4/2014 [pdf, 295 KB]
TRENDY – NR 3-4/2014 – pobierz cały numer
- w wersji PDF [pdf 8,23 MB]
- w wersji EPUB [epub 2,8 MB]
- przeczytaj w ISSUU