TRENDY – NR 1/2012. Temat: Małe dziecko w szkole
Spis treści
- Rozmowa z… Joanną Berdzik, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej [pdf, 450 KB]
- Pierwsze kroki w szkole i znaczenie pierwszych spotkań [pdf, 579 KB]
- Korczak: nauczyciel nauczycieli [pdf, 410kB]
- Jak wykorzystać naturalną ciekawość małego dziecka w szkole? [pdf, 726 KB]
- Szkoła dla sześciolatka – świat tajemnic, emocji, odkryć [pdf, 4,4 MB]
- Sześciolatek w szkole wyzwaniem dla dyrektora [pdf, 554 KB]
- Nauka dzieci najmłodszych wsparta TIK [pdf, 650 KB]
- Jak radzić sobie z agresją elektroniczną młodych ludzi [pdf, 1,1 MB]
- Muzykoteka szkolna i NINATEKA EDU [pdf, 840 KB]
- Oferty doskonalenia nauczycieli: sześciolatki i siedmiolatki w jednej klasie [pdf, 490 KB]
- Rodzice–szkoła i szkoła–rodzice: wzajemne oczekiwania [pdf, 768 KB]
- Jak dziecko poznaje i zmienia świat podczas zajęć szkolnych [pdf, 732 KB]
- Projekt „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” [pdf, 568 KB]
- Drogowskazy prawne [pdf, 487kB]
TRENDY – NR 1/2012 – pobierz cały numer w wersji PDF [pdf, 11,6 MB]
TRENDY – NR 2/2012. Temat: Ocenianie, egzaminy, ewaluacja
Spis treści
- Rozmowa z… Arturem Gałęskiem, dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej [pdf, 692 KB]
- Ścieżki rozwoju egzaminu gimnazjalnego [pdf, 1,2 MB]
- Egzaminacyjne ABC [pdf, 546 KB]
- Konstruowanie narzędzi ewaluacji działań wychowawczych i profilaktycznych podejmowanych w szkole [pdf, 767 KB]
- Współczesna szkoła wobec specjalnych potrzeb edukacyjnych [pdf, 851 KB]
- Ewaluacja w edukacji obywatelskiej [pdf, 591 KB]
- Zdawania egzaminów można i trzeba się uczyć [pdf, 658 KB]
- Etyczne aspekty ściągania [pdf, 805 KB]
- Gra w rankingi [pdf, 712 KB]
- Psychologiczne i społeczne aspekty procesu aspekty oceniania [pdf, 697 KB]
- Jak mam pokochać moje dziecko? Nie miałem od kogo się tego nauczyć [pdf, 709 KB]
- Ewaluacja programu nauczania [pdf, 689 KB]
- Oferty doskonalenia nauczycieli: ewaluacja [pdf, 769 KB]
- O ewaluacji po dwóch latach – różne perspektywy [pdf, 1,4 MB]
- Wybrane aspekty oceniania i ewaluacji w nauczaniu z wykorzystaniem e-learningu [pdf, 809 KB]
- Od „Ala ma kota” do e-matury, czyli dokąd zmierza szkolny podręcznik [pdf, 705 KB]
- Drogowskazy prawne [pdf, 592KB]
TRENDY – NR 2/2012 – pobierz cały numer w wersji PDF [pdf, 8,5 MB]
TRENDY – NR SPECJALNY. Temat: Innowacja i jakość w edukacji
Spis treści NR
- Rozmowa z… Krzysztofem Wojewodzicem, koordynatorem projektu „E-podręczniki do kształcenia ogólnego” [pdf, 515 KB]
- Nauczanie w rozszerzonej przestrzeni edukacyjnej [pdf, 801 KB]
- Czy nauczyciele polubili komputery? [pdf, 2,4 MB]
- INFOTEKA Ośrodka Rozwoju Edukacji jako projekt wspierający TIK [pdf, 661 KB]
- Wykorzystanie mobilnych pracowni internetowych w szkołach w gminie Jarocin [pdf, 1,0 MB]
- FRSE – europejskie programy edukacyjne [pdf, 697 KB]
- Technologie informacyjne w edukacji – na łamach czasopism [pdf, 539 KB]
- Cyfrowa szkoła – nowe technologie TIK w edukacji szkolnej [pdf, 648 KB]
TRENDY – NR SPECJALNY – pobierz cały numer w wersji PDF [pdf, 6,8 MB]
TRENDY – NR 3/2012. Temat: Nowe liceum, nowa szkoła zawodowa
Spis treści
- Rozmowa z… Krystyną Szumilas, Minister Edukacji Narodowej [pdf, 502 KB]
- Liceum ogólnokształcące – jakie zmiany czekają nas w roku szkolnym 2012/2013? [pdf, 925 KB]
- Zmiany w szkolnictwie zawodowym – procesy i efekty [pdf, 5,5 MB]
- Perspektywy kształcenia zawodowego wychowanków młodziezowych ośrodków wychowawczych i ich społecznej readaptacji w świetle zmienionych przepisów prawa [pdf, 700 KB]
- Szkoły przysposabiające do pracy – zło konieczne czy nowoczesna forma edukacji dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym? [pdf, 613 KB]
- Portret współczesnego nastolatka – ucznia szkoły ponadgimnazjalnej [pdf, 611 KB]
- Nowe prawo oświatowe – nowe możliwości i szanse. Doradztwo zawodowe w szkołach ponadgimnazjalnych [pdf, 965KB]
- Przygotowanie szkoły do reformy IV etapu edukacyjnego. Nasze doświadczenia i wybór strategii wobec nowych wyzwań [pdf, 652 KB]
- AOC Clusius College – holenderski sen [pdf, 1,1 MB]
- Oferty doskonalenia nauczycieli: doradztwo edukacyjno-zawodowe [pdf, 975 KB]
- Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz przygotowania nauczycieli i dyrektorów szkół do wprowadzenia zmian w kształceniu zawodowym w roku szkolnym 2012/2013 [pdf, 1,6 MB]
- Maturalne wskaźniki EWD w ewaluacji pracy szkoły ponadgimnazjalnej [pdf, 1,5 MB]
- Ewaluacja w szkole – najistotniejsze zmiany w nadzorze pedagogicznym [pdf, 829 KB]
- Oswajanie e-edukacji [pdf, 1,3 MB]
- Rola internetu w rozwoju kompetencji młodzieży ponadgimnazjalnej [pdf, 1,0 MB]
- Dla polskiej oświaty. Projekty z klasą 2.0 [pdf, 627 KB]
- Drogowskazy prawne [pdf, 446 KB]
TRENDY – NR 3/2012 – pobierz cały numer w wersji PDF [pdf, 15,5 MB]
TRENDY – NR 4/2012. Temat: Kompetencje nauczyciela i ucznia we współczesnej szkole
- Rozmowa z… Marzeną Kędrą, laureatką konkursu „Nauczyciel Roku 2012” [pdf, 1,0 MB]
- Kompetencje małego ucznia w szkole [pdf, 865 KB]
- Kompetencje nauczyciela w rozwiązywaniu problemów uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym [pdf, 772 KB]
- Zrozumieć dziecko z autyzmem [pdf, 1,1 MB]
- Wyzwania współczesnego świata a rola szkoły w kształtowaniu niezbędnych kompetencji [pdf, 926 KB]
- O różnojęzycznych kompetencjach nauczycieli [pdf, 854 KB]
- Pomysł na lekcje z Szymborską, czyli o korelacji międzyprzedmiotowej słów kilka [pdf, 712 KB]
- Bibliotekarz – jego kompetencje i rola w funkcjonowaniu polskich i amerykańskich bibliotek [pdf, 701 KB]
- Jak potwierdzać kompetencje zdobyte na drodze pozaformalnej i nieformalnej? [pdf, 728 KB]
- Oferty doskonalenia nauczycieli: kompetencje [pdf, 802 KB]
- Profil kompetencyjny szkolnych organizatorów rozwoju edukacji [pdf, 783 KB]
- Relacja z wizyty studyjnej „Sieci uczących się szkół” w Słowenii [pdf, 699 KB]
- Sieć ENIRDELM – przykład dobrej praktyki [pdf, 1,3 MB]
- Oczekiwane kompetencje dyrektora szkoły [pdf, 728 KB]
- A może projekt „Szukając Einsteina – Akademia Umysłów Ścisłych”? [pdf, 612 KB]
- EDUSCIENCE i szkoła przyszłości [pdf, 737 KB]
- Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów zdolnych w ramach projektu „DiAMEnT – dostrzec i aktywizować możliwości, energię, talenty [pdf, 683 KB]
- Nauczyciel i uczeń w „Cyfrowej Przyszłości” [pdf, 672 KB]
- W świecie e-publikacji [pdf, 705 KB]
- Kompetencje nauczycieli wszystkich przedmiotów oraz poziomów edukacyjnych w cyfrowej szkole [pdf, 1,6 MB]
- Drogowskazy prawne [pdf, 447 KB]
TRENDY – NR 4/2012 – pobierz cały numer w wersji PDF [pdf, 17,9 MB]