Przestrzeń adresowana do środowiska edukacyjnego, zainteresowanego koncepcją i funkcjonowaniem Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW). Zapraszamy do zapoznania się z publikacjami i materiałami filmowymi wypracowanymi w projekcie „Opracowanie modelu funkcjonowania SCWEW” oraz zweryfikowanymi przez 23. SCWEWy w ramach realizacji projektu „Pilotażowe wdrożenie modelu SCWEW”.
Znajdziecie tu Państwo propozycje rozwiązań z zakresu pracy z grupą/klasą zróżnicowaną, realizacji specjalistycznego wsparcia przez SCWEW na rzecz nauczycieli i specjalistów w przedszkolach, szkołach ogólnodostępnych oraz wyniki ewaluacji działań SCWEW.
Model funkcjonowania SCWEW
Zweryfikowany po pilotażowym wdrożeniu koncepcji Model funkcjonowania SCWEW
Publikacje
- Przykładowe scenariusze zajęć z uwzględnieniem specyfiki pracy w grupie zróżnicowanej i zasad uniwersalnego projektowania
 - Zasoby i indywidualne potrzeby uczniów w kontekście planowania i organizacji procesu dydaktycznego w klasie zróżnicowanej na poszczególnych etapach edukacyjnych
 - Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu/szkole w sytuacji kryzysowej
 - SCWEW – od diagnozy do ewaluacji, planowanie i realizacja oraz ewaluacja procesu wsparcia
 - Ocena funkcjonalna w praktyce przedszkolnej/szkolnej z uwzględnieniem roli SCWEW
 - Analiza postępów dzieci/uczniów w grupie/klasie zróżnicowanej na rzecz indywidualnego rozwoju dziecka/ucznia
 - Projektowanie przyjaznego środowiska edukacyjnego w szkole włączającej. Ogólne zasady planowania procesu uczenia się grupy/klasy zróżnicowanej
 - Wykorzystanie zasobów rodziny i środowiska rówieśniczego w tworzeniu klimatu sprzyjającego zaspokojeniu indywidualnych potrzeb dzieci/uczniów w grupie/klasie rówieśniczej
 - Rozwijanie kompetencji z zakresu szkolenia osób dorosłych
 - Edukacja włączająca w praktyce szkoły ogólnodostępnej
 - Pakiet dla lidera SCWEW
 - I RAPORT CZĄSTKOWY Monitorowanie i ewaluacja Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)
 - II RAPORT CZĄSTKOWY Monitorowanie i ewaluacja Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)
 - RAPORT KOŃCOWY Monitorowanie i ewaluacja Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)
 
Nagrania filmowe
- Budowanie przestrzeni edukacyjnej sprzyjającej rozwojowi dzieci, uczniów, słuchaczy i ich nauczyciel
 - Edukacja włączająca jako element budujący szkołę dla wszystkich
 - Finansowanie działań związanych z pomocą psychologiczno-pedagogiczną i innymi formami wsparcia teraz i w przyszłości
 - Jakiego wsparcia potrzebują nauczyciele, jakie wsparcie jest najbardziej skuteczne
 - Jednostki Samorządu Terytorialnego – JST kreatorem sukcesów edukacyjnych
 - Kompetencje lidera i kadry Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą, czyli czego potrzebujemy do działania SCWEW?
 - Okiem superwizora, czyli dlaczego warto spojrzeć na swoją pracę innym okiem
 - Projekty z obszaru edukacji włączającej – czym się różnimy, gdzie się spotykamy
 - Przepisy, przepisy… co już możemy a co jest jeszcze potrzebne w prawie oświatowym
 - Rodzice w czym mogą pomóc, a gdzie budują bariery
 - Rozumienie pojęcia edukacja włączająca przez nauczycieli szkół ogólnodostępnych
 - Skuteczne sposoby zarządzania projektem jak osiągnąć sukces
 - Skuteczność organizacji procesu edukacyjnego w grupie zróżnicowanej
 - Szkoły specjalne – fenomen kompetencji, empatii i oddania dzieciom
 - Współpraca w lokalnych środowiskach budowania społeczeństwa włączającego