Szkoła od NOWa – czyli czym szkoły ćwiczeń dzielą się po konferencji?

chmura wyrazowa : Opis: chmura wyrazowa, znajdują się w niej następujące słowa: wiedza, wielkopolskie doświadczenia, inspiracja, budzenie z marazmu, radość działania, aktywizacja uczniów, życie, innowacyjność, rozwój, przyjazna, bliska każdemu uczniowi, doświadczenia, współpraca, kreatywność, nauka przez zabawę, ciekawość, cała Polska jest nasza
chmura wyrazowa : Opis: chmura wyrazowa, znajdują się w niej następujące słowa: wiedza, wielkopolskie doświadczenia, inspiracja, budzenie z marazmu, radość działania, aktywizacja uczniów, życie, innowacyjność, rozwój, przyjazna, bliska każdemu uczniowi, doświadczenia, współpraca, kreatywność, nauka przez zabawę, ciekawość, cała Polska jest nasza

W dniach 27–28 października 2021 r. odbyła się kolejna konferencja szkół ćwiczeń „Szkoła od NOWa – od teorii do praktyki, czyli o tym, w jaki sposób szkoły ćwiczeń budują wartościowe relacje”. Tematyka konferencji koncentrowała się wokół następujących zagadnień:

  • Model szkół ćwiczeń jako źródło wypracowanych rozwiązań systemowo-organizacyjnych
  • Nauczyciel w roli wychowawcy
  • Bezpieczeństwo i etyka w wirtualnym świecie – ważny aspekt działań wychowawczych szkoły w edukacji hybrydowej i zdalnej.
  • Teoretyczne i praktyczne aspekty wychowania związane z powrotem do szkoły
  • Motywacja w szkole po pandemicznej
  • Czytelnictwo jako forma wspierająca wychowanie i rozwój emocjonalny uczniów
  • Instytucje wspierające rozwój szkół ćwiczeń jako środowisko wzajemnego uczenia się
  • Wychowanie do wartości w świecie zdominowanym przez media: rozwiązania i propozycje
  • Szkoły ćwiczeń jako miejsce integracji i wsparcia zawodowego nauczycieli oraz przygotowania do zawodu studentów.

Szkoły Ćwiczeń to nie tylko wybrane szkoły, które realizują zadania wynikające z modelu szkół ćwiczeń. To przede wszystkim środowisko wzajemnego uczenia się i nauczania, wymiany doświadczeń, inspiracji i poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, które na gruncie doświadczenia i wiedzy przynoszą nowe rezultaty. A ponieważ szkoły ćwiczeń wspierają różne instytucje, dlatego konferencji towarzyszyli nauczyciele konsultanci i doradcy metodyczni z Lubelskiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz nauczyciele bibliotekarze z Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Marii Grzegorzewskiej w Zielonej Górze. Wszyscy Ci eksperci dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniami podczas spotkań w ramach wirtualnych konsultacji. Konferencji towarzyszyły także wykłady, spotkania interaktywne, wiązki inspiracyjne oraz dyskusje.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom konferencji za spotkanie ze społecznością szkół ćwiczeń, a w ramach dzielenia się wiedzą zapraszamy do zapoznania się wiązką inspiracji:

  1. Wartościowe Szkoły® tworzą MOC – Model rozwojowy dla szkół – Jak go wdrożyć?– Dorota Tomaszewicz, Coach & Supervisor ICC*Trener* Asesor AC/DC*International Values Trainer*MindSonar; Zofia Domaradzka-Grochowalska, Coach ICC, Superwizor ICC, trener, doradca edukacyjny i zawodowy, ekspert ds. rozwoju organizacji, International Values Trainer
  2. Co jest dziś ważne w szkole? Budowanie nowoczesnej szkoły w oparciu o wartości – Ewa Radanowicz, ekspert do spraw innowacji, przestrzeni i zmiany w edukacji, dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie
  3. Wychowanie do wartości w świecie zdominowanym przez technologie – Bartłomiej Kuczyński, Fundacja Orange
  4. TIK-owy wychowawca: bezpieczeństwo i etyka w wirtualnym świecie. Jacek Pyżalski

 

Ostatnia aktualizacja: 16 listopada 2021

Ośrodek Rozwoju Edukacji realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa