Projekt pozakonkursowy Opracowanie Modelu funkcjonowania Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW), współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Priorytetu II, zaprasza do udziału w konferencji „Zdrowie psychiczne wyzwaniem naszych czasów. Rola SCWEW we wspieraniu dzieci/uczniów z problemami psychicznymi”, która odbędzie się w dniach 30–31 stycznia 2023 r. w Warszawie (Warsaw Plaza Hotel ul. Łączyny 5, Warszawa).
Konferencja jest poświęcona upowszechnianiu wiedzy na temat zdrowia psychicznego oraz zachowań zdrowotnych dzieci i młodzieży, poszerzeniu wiedzy uczestników na temat możliwości i form interwencji kryzysowej na poziomie szkoły, a także budowania przyjaznego środowiska wspierającego, w którym istotna jest dbałość o dobrostan uczniów.
Podczas wydarzenia Specjalistyczne Centra Wspierające Edukację Włączającą przedstawią działania, jakie realizują na rzecz wsparcia uczniów w środowisku szkolnym.
Do udziału w wydarzeniu zapraszamy przedstawicieli placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych, bibliotek pedagogicznych, kuratoriów oświaty, jednostek samorządu terytorialnego, przedszkoli i szkół oraz placówek systemu oświaty i instytucji działających na rzecz edukacji włączającej.
Elektroniczny formularz rejestracji
W drugim dniu konferencji (31 stycznia 2023 r.) przewidziane są warsztaty, podczas których zostaną poruszone zagadnienia istotne z perspektywy budowania środowiska wspierającego uczniów. Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w dwóch z czterech zaproponowanych tematów. Grupa to maksymalnie 40 osób.
Prosimy o zapisanie się na wybrane dwa warsztaty (z uwzględnieniem dostępności godzinowej, czyli jeden warsztat w godzinach 11.15–12.45, a drugi w godzinach 13.00–14.30) poprzez wypełnienie formularza przypisanego do poszczególnych grup warsztatowych według poniższego harmonogramu.
Praca w grupach
(każdy warsztat trwa 90 min, po nim następuje przejście do kolejnego warsztatu –
realizowane są one równolegle, w 4 grupach, do wyboru )
Grupa I | Grupa II | Grupa III | Grupa IV | |
---|---|---|---|---|
11.15–12.45 | Temat: Rola szkoły w profilaktyce zachowań ryzykownych/w profilaktyce zdrowia psychicznego | Temat: Architektura dobrych emocji w szkole | Temat: Możliwości i formy interwencji kryzysowej na poziomie szkoły | Temat: Plasterki na tęsknotę czyli literatura leczy duszę (trauma, depresja) |
13.00–14.30 | Temat: Rola szkoły w profilaktyce zachowań ryzykownych/w profilaktyce zdrowia psychicznego | Temat: Architektura dobrych emocji w szkole | Temat: Możliwości i formy interwencji kryzysowej na poziomie szkoły | Temat: Plasterki na tęsknotę czyli literatura leczy duszę (trauma, depresja) |
Serdecznie zapraszamy