- Jak wspomagać pracę szkoły? Poradnik dla pracowników instytucji systemu wspomagania. Zeszyt 1. Założenia nowego systemu doskonalenia nauczycieli.
- Jak wspomagać pracę szkoły? Poradnik dla pracowników instytucji systemu wspomagania. Zeszyt 2. Diagnoza pracy szkoły.
- Jak wspomagać pracę szkoły? Poradnik dla pracowników instytucji systemu wspomagania. Zeszyt 3. Planowanie działań.
- Jak wspomagać pracę szkoły? Poradnik dla pracowników instytucji systemu wspomagania. Zeszyt 4. Realizacja i podsumowanie działań.
- Wspomaganie szkół w zakresie interwencji kryzysowej. Poradnik
- Wspomaganie szkół i przedszkoli – coaching, mentoring i inne formy pracy
- Jak wspierać szkoły wiejskie z klasami łączonymi?
Materiały szkoleniowe
- Materiał szkoleniowy – kurs dla szkolnych organizatorów rozwoju edukacji (SORE)
(pakiet z narzędziami służącymi wspomaganiu szkół – diagnozie pracy szkoły, planowaniu i realizacji działań, podsumowaniu i ewaluacji) - Materiał szkoleniowy – Szkoła jako organizacja ucząca się – rola zewnętrznego wspomagania
(pakiet z narzędziami służącymi zarządzaniu zmianą w pracy szkoły, metodom coachingowym oraz rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych) - Materiał szkoleniowy – Letnia Akademia Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (LAS)
(pakiet z narzędziami służącymi inicjowaniu pracy zespołów, organizacji pracy zespołowej motywowaniu, rozwiązywaniu konfliktów oraz radzeniu sobie ze stresem) - Materiały szkoleniowe – Zimowa Akademia Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (ZASPA)
(pakiet z narzędziami służącymi diagnozowaniu i analizie nieefektywności szkoleń, badaniu potrzeb szkoleniowych, ewaluacji szkoleń, udzielaniu informacji zwrotnej, oceny koleżeńskiej, planowaniu strategii rozwiązań)
Materiały pomocnicze
- Oferty doskonalenia opracowane przez ORE
- Metoda action learning
- Działania na etapie realizacji wspomagania
- Formułowanie wizji i jej rola w procesie zmiany
- Idea organizacji uczącej się
- Komunikacja i budowanie relacji
- Metoda pogłębionej analizy
- Moderowanie spotkania z radą pedagogiczną
- Narzędzia pogłębionej analizy i generowania rozwiązań
- Formułowanie celów wedle metodologii SMART
- Nauczycielskie społeczności uczące się
- Organizacja i prowadzenie spotkań
- Organizacja szkoleń i prowadzenie warsztatów
- Przygotowanie sprawozdania
- Reagowanie na sytuacje trudne
- Realizacja wspomagania metodyką projektu
- Rola komunikowania zmiany
- Rola organizatora wspomagania w procesie doskonalenia nauczycieli
- Uczenie się dorosłych
- Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
- Wspieranie zmian
- Współpraca z dyrektorem szkoły
- Wspomaganie a wymagania państwa wobec szkół
- O czym warto pamiętać wprowadzając znaczącą zmianę w zarządzanej placówce
- Działanie zespołowe nauczycieli i kształtowanie kompetencji uczniów w działaniu zespołowym
- Szkoła wobec wymagań państwa – poradnik dla nauczycieli i dyrektorów
- Różne drogi ewaluacji – poradnik dla dyrektorów szkół i placówek
- Coaching w pracy z zespołami nauczycielskimi
- Uczenie się przez poszerzanie – o perspektywach wykorzystania modelu ekspansywnego uczenia się
- Nauczyciel, trener, coach
- Neurodydaktyka a narzędzia nowoczesnych technologii
- Uczyć się czy być nauczanym
- Porozumienie w szkole. Doskonalenie umiejętności mediacyjnych pracownika odpowiedzialnego za wspomaganie szkół