Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży

Źródło: Fotolia
Źródło: Fotolia

Instytut Badań Edukacyjnych realizuje projekt „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”, który jest finansowany z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

Główne cele projektu to:

  • wypracowanie i zwalidowanie rozwiązań metodycznych i organizacyjnych wspierających dostępność edukacji dla dzieci i młodzieży;
  • rozwijanie kompetencji kadr systemu oświaty w obszarze pracy z dziećmi oraz uczniami i uczennicami z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb edukacyjnych i rozwojowych.

Projekt obejmuje cztery zadania:

  1. Rozwijanie zasobów systemowych wspierających dostępność.
  2. Rozwijanie narzędzi diagnostycznych do oceny funkcjonalnej.
  3. Rozwijanie zasobów metodycznych zgodnych z ideą dostępności.
  4. Wsparcie szkoleniowe i doradcze dla kadr systemu oświaty.

Załączony materiał przedstawia mapę działań związanych z oceną funkcjonalną w zakresie narzędzi do oceny funkcjonalnej i szkoleń w projekcie Instytutu Badań Edukacyjnych (zadanie 2).

Załączniki:

Autor opracowania

Tomasz Knopik – doktor psychologii, specjalista w zakresie diagnozy i wspomagania rozwoju uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami. Adiunkt w Instytucie Psychologii UMCS. Autor lub współautor narzędzi diagnostycznych ukierunkowanych na identyfikację zasobów uczniów z ponadprzeciętnym potencjałem intelektualnym. Ekspert MEN ds. edukacji włączającej, kierownik naukowy projektu IBE „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”. Ekspert horyzontalny Centrum Koordynującego w zakresie integracji zasobów oraz koordynacji działań systemowych związanych z procesem oceny funkcjonalnej w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie.

Ostatnia aktualizacja: 17 grudnia 2024

Ośrodek Rozwoju Edukacji realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa