Lp. | Pytanie | Odpowiedź |
---|---|---|
1 | Jakie wymagania/kryteria należy stosować wobec eksperta zewnętrznego? | Wymagania dot. eksperta zewnętrznego powinny zostać określone zgodnie z opracowanym planem wsparcia i potrzebami w tym zakresie. Nie jest konieczne, aby była to jedna osoba, raczej należy kierować się zadaniami w poszczególnych etapach i pod tym kątem dobierać ekspertów. |
2 | Czy jednym z ekspertów w SCWEW może być osoba przebywająca na emeryturze, ale nadal zatrudniona na umowę czasową w placówce, jednak do końca sierpnia br. Dodatkowo zależnie od organizacji pracy szkoły sytuacja z umową na kolejny rok szkolny nie jest rozstrzygnięta. | Odpowiedź obowiązująca do 03.02.2025: Decyzja w tym zakresie należy do Grantobiorcy, który zapewnia zespół ekspertów do realizacji zadań w projekcie. Jednak należy pamiętać, że eksperci SCWEW otrzymają pakiet szkoleń i zostaną przygotowani do pełnienia swojej roli, a co za tym idzie każda zmiana, która jest możliwa po uzyskaniu zgody Grantodawcy, niestety powoduje konieczność wprowadzenia w zadania nowej osoby. Proszę pamiętać, że dzięki wsparciu w projekcie Grantobiorca buduje swój potencjał również na przyszłe działania SCWEW. Odpowiedź obowiązująca od 04.02.2025: Decyzja w tym zakresie należy do Grantobiorcy, który zapewnia zespół ekspertów do realizacji zadań w projekcie. Warto pamiętać, że zmiana eksperta jest zmianą treści wniosku grantowego, a to wiąże się z koniecznością uzyskania zgody Grantodawcy. Należy podkreślić, że eksperci SCWEW otrzymają pakiet szkoleń i zostaną przygotowani do pełnienia swojej roli. Proszę pamiętać, że dzięki wsparciu w projekcie Grantobiorca buduje swój potencjał również na przyszłe działania SCWEW. |
3 | Jaka forma zatrudnienia np. czy umowa zlecenie /forma rozliczenia płatności powinna być zastosowana przy zaangażowaniu koordynatorów w 5 placówkach współpracujących ze SCWEW? | Forma zaangażowania i rozliczania wynagrodzeń koordynatorów nie podlega weryfikacji przez Grantodawcę, tj. ORE. Proszę stosować wewnętrzne uregulowania. |
4 | Jak należy liczyć liczbę nauczycieli z placówek współpracujących ze SCWEW? Czy to te same osoby przechodzące przez wszystkie etapy, czy na każdym etapie osoby mogą się różnić? | Liczba nauczycieli objętych wsparciem SCWEW jest uzależniona od potrzeb i powinna dotyczyć konkretnych osób, które korzystają ze wsparcia SCWEW i są objęte wsparciem w ramach przedsięwzięcia grantowego. Przy czym wsparcie może być udzielane wielokrotnie, zgodnie z potrzebami i rodzajami wsparcia (formy indywidualne i zbiorowe). |
5 | Czy ekspertom zaplanowanym do udziału w przedsięwzięciu grantowym należy przypisać funkcje zgodnie z „Modelem funkcjonowania SCWEW” (ekspert ds. edukacji włączającej, technologii wspomagających itd.). | Odpowiedź obowiązująca do 03.02.2025: W zakładce Konkurs grantowy SCWEW - Dokumentacja(otwórz w nowym oknie) został zamieszczony Załącznik nr 1 do Regulaminu_Model funkcjonowania SCWEW, w którym określono zadnia dla Lidera i ekspertów. W Modelu funkcjonowania SCWEW nie zostały wydzielone zadania dla wskazanych ekspertów. W trakcie przygotowania wniosku grantowego należy zatem podzielić zadania pomiędzy 4 ekspertów, nie przypisując im konkretnej nazwy. Odpowiedź obowiązująca od 04.02.2025: W zakładce Konkurs grantowy SCWEW - Dokumentacja(otwórz w nowym oknie) został zamieszczony załącznik nr 1 do „Regulaminu konkursu grantowego”, w którym określono zadania dla Lidera i ekspertów. W „Modelu funkcjonowania SCWEW” nie zostały wydzielone odrębne zadania dla poszczególnych ekspertów. Zatem we wniosku grantowym należy podać imiona i nazwiska ekspertów, którzy będą realizować zadania specjalistycznego centrum. W informacji o ekspertach, należy uwzględnić wymagania dla ekspertów określone w modelu. |
6 | Co w sytuacji, gdy Lider nie ma 5 lat doświadczenia w obszarze organizacji i zarządzania oświatą? W placówce powołany jest nowy dyrektor (3 rok) i nowi wicedyrektorzy (pierwszy rok), poprzedni dyrektorzy i wicedyrektorzy nie są zainteresowani prowadzeniem projektu, są w wieku przedemerytalnym. | W „Modelu funkcjonowania SCWEW”(otwórz w nowym oknie) wskazano, że osoba, której organ prowadzący powierzy funkcję Lidera specjalistycznego centrum powinna być zatrudniona w przedszkolu specjalnym, szkole specjalnej, placówce specjalnej, w której zostanie utworzony SCWEW oraz mieć co najmniej 5 lat doświadczenia w obszarze organizacji i zarządzania oświatą. Ze względu na zadania realizowane przez zespół specjalistycznego centrum konieczne jest doświadczenie Lidera w dzieleniu się wiedzą i umiejętnościami w realizacji wsparcia nauczycieli, specjalistów w obszarze kształcenia specjalnego, pracy z grupą, klasą zróżnicowaną. Jeśli placówka specjalna nie posiada w swoich zasobach kadrowych takiej osoby lub nikt z kadry nie jest zainteresowany pełnieniem funkcji Lidera, możliwe jest zatrudnienie osoby spoza placówki na etapie przygotowania wniosku grantowego i powierzenie tej osobie zadań w placówce specjalnej, a następnie ubieganie się o grant w kolejnej edycji konkursu. Zgodnie z dokumentacją konkursową Grantobiorca musi wykazać się m. in. zasobem kadrowym spełniającym wymagania dla Lidera SCWEW. |
7 | Pytanie w kontekście „lekcji modelowych”: Czy wniosek grantowy będzie zasadny, skoro nie ma w placówce (specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną, dla uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w stopniu głębokim oraz dla uczestników wczesnego wspomagania rozwoju dzieci) czynnych "przedmiotowców"? W placówce nie ma uczniów z niepełnosprawnością w stopniu lekkim, mamy w zasadzie niemal tylko pedagogów specjalnych, nikt w tej chwili nie realizuje podstawy programowej. | Zgodnie z zapisami „Modelu funkcjonowania SCWEW”(otwórz w nowym oknie) - SCWEW to specjalistyczny zespół działający w przedszkolu specjalnym, szkole specjalnej, placówce specjalnej - prowadzącej działalność edukacyjną - oraz korzystający z jej zasobów kadrowych i merytorycznych, a także zasobów zewnętrznych, tj. innych podmiotów. Warunkiem koniecznym, by placówka mogła pełnić rolę SCWEW, jest prowadzenie działalności edukacyjnej przez tę placówkę. Ponadto w „Modelu funkcjonowania SCWEW” zostały określone zadania i kompetencje zespołu SCWEW, w tym wymagania dla ekspertów. Jeśli w placówce specjalnej zatrudnieni są nauczyciele lub specjaliści, którzy posiadają przygotowanie i kompetencje oraz doświadczenie do prowadzenia zajęć przedmiotowych (nawet jeśli obecnie nie realizują takich zadań) i będą zaangażowani do realizacji zadań w specjalistycznym centrum, tym samym spełniony jest warunek konieczny, by placówka ta mogła pełnić rolę SCWEW. W związku z przystąpieniem do konkursu grantowego należy dokonać oceny posiadanych zasobów kadrowych i realnie ocenić czy są wystarczające do realizacji zadań SCWEW, wynikających z potrzeb przedszkoli i szkół planowanych do objęcia wsparciem. Należy nadmienić, że w specjalistycznym centrum, oprócz Lidera i czterech ekspertów, w zależności od potrzeb, mogą być zatrudniani eksperci zewnętrzni. |
8 | Czy dopuszczalne jest wskazanie we wniosku grantowym innych kwot w poszczególnych etapach niż te ujęte w załączniku 2 do "Regulaminu konkursu grantowego"? | Dopuszczalne jest wskazanie we wniosku grantowym, w poszczególnych etapach, kwot różniących się od tych, wskazanych w załączniku nr 2 do „Regulaminu konkursu grantowego”(otwórz w nowym oknie). Istotne jest jednak, by suma tych kwot dała nam kwotę grantu określoną w "Regulaminie konkursu grantowego", tj. 718 851,00 zł. |
9 | Czy znany jest harmonogram poszczególnych edycji konkursu grantowego? | Informacje o planowanych działaniach w projekcie zamieszczone są na stronie internetowej ORE w zakładce Harmonogram(otwórz w nowym oknie). |
10 | Czy przedszkola niepubliczne, prowadzone przez osoby prywatne, będą traktowane jako placówki z innego powiatu? | Nie. Może się zdarzyć, że SCWEW obejmie wsparciem placówkę prywatną z tego samego powiatu. Status prawny nie ma tu znaczenia. |
Pozycje od 1 do 10 z 80 łącznie