Dyskalkulia rozwojowa. Diagnoza i wsparcie

Artykuł stanowi podsumowanie seminarium „Diagnoza różnicowa dyskalkulii – standardy diagnostyczne w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej”.

Autorka omawia aktualne standardy diagnostyczne oraz praktyczne metody wsparcia uczniów z dyskalkulią. Przedstawia różnice między dyskalkulią a innymi trudnościami w nauce matematyki oraz wskazuje skuteczne strategie pracy z dziećmi i młodzieżą.

Materiał skierowany jest do psychologów, pedagogów, nauczycieli oraz specjalistów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych i szkołach.

W tekście podkreślono znaczenie interdyscyplinarnego podejścia do problemu oraz współpracy nauczycieli, rodziców i spe­cjalistów umożliwiającej dokładną ocenę tego zaburzenia i zaplanowanie skutecznych działań wspierających.

Załączniki:

Ostatnia aktualizacja: 12 lutego 2025

Ośrodek Rozwoju Edukacji realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa