Kolejna publikacja z serii Zdrowie psychiczne, przygotowana z myślą o specjalistach szkolnych, nauczycielach, wychowawcach i rodzicach.
Opracowanie przybliża trudny temat traumy, która dziś staje się doświadczeniem uczniów, bardzo często w następstwie pandemii koronawirusa, a także dotyczy uczniów uchodźczych, coraz liczniej obecnych w polskich szkołach.
Autor bardzo szeroko prezentuje problematykę traumy – przedstawia jej charakterystykę, źródła powstawania oraz skutki. Omawia mechanizmy, które w tych warunkach wpływają na funkcjonowanie dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych z ich najbliższego otoczenia.
W publikacji pojawiają się cenne wskazówki i rekomendacje dotyczące rozpoznawania przykrych doświadczeń ucznia, a także odnoszące się do współpracy i wsparcia zarówno samego ucznia, jak i jego bliskich. Wiele uwagi poświęca autor formie komunikacji podczas udzielania pomocy oraz kwestii dbania o dobrostan osób, które jej udzielają.