
W czerwcu w Wydziale Edukacji Włączającej odbyły się dwa specjalistyczne szkolenia tematyczne, które spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem ze strony uczestników. W szkoleniach wzięli udział przede wszystkim pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz specjaliści szkolni i przedszkolni. Liczna frekwencja potwierdza zapotrzebowanie na pogłębianie wiedzy i kompetencji w zakresie pracy z dziećmi ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
10 i 11 czerwca odbyło się szkolenie „Mutyzm wybiórczy u dzieci – diagnoza i terapia”. Treści poruszane podczas szkolenia to:
- mutyzm wybiórczy i całkowity – podstawy teoretyczne i diagnostyczne;
- diagnoza mutyzmu wybiórczego u dzieci;
- wsparcie terapeutyczne i dokumentacja zespołów orzekających.
23 i 24 czerwca odbyło się szkolenie „ADHD w praktyce poradni psychologiczno- pedagogicznej – planowanie procesu diagnostycznego i procesu wsparcia dziecka/ucznia”. Treści poruszane podczas tego szkolenia to:
- wprowadzenie do problematyki ADHD;
- diagnoza ADHD w poradni psychologiczno-pedagogicznej;
- funkcjonowanie ucznia z ADHD w systemie edukacji; ADHD na różnych etapach edukacyjnych, strategie wspierające, współpraca z nauczycielami i rodzicami;
- terapia i metody wsparcia uczniów z ADHD;
- formułowanie zaleceń postdiagnostycznych.
Szkolenia były okazją do wymiany doświadczeń, zdobycia praktycznych umiejętności oraz zapoznania się z aktualnymi metodami diagnozy i terapii.
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywność, zaangażowanie oraz cenne pytania i refleksje, które wzbogaciły każde ze spotkań.
Zapraszamy na kolejne szkolenia i wydarzenia organizowane przez Wydział Edukacji Włączającej.