Czerwcowe szkolenia w Wydziale Edukacji Włączającej – mutyzm wybiórczy i ADHD

Źródło: Shutterstock
Źródło: Shutterstock

W czerwcu w Wydziale Edukacji Włączającej odbyły się dwa specjalistyczne szkolenia tematyczne, które spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem ze strony uczestników. W szkoleniach wzięli udział przede wszystkim pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz specjaliści szkolni i przedszkolni. Liczna frekwencja potwierdza zapotrzebowanie na pogłębianie wiedzy i kompetencji w zakresie pracy z dziećmi ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.

10 i 11 czerwca odbyło się szkolenie Mutyzm wybiórczy u dzieci – diagnoza i terapia”. Treści poruszane podczas szkolenia to:

  • mutyzm wybiórczy i całkowity – podstawy teoretyczne i diagnostyczne;
  • diagnoza mutyzmu wybiórczego u dzieci;
  • wsparcie terapeutyczne i dokumentacja zespołów orzekających.

23 i 24 czerwca odbyło się szkolenie „ADHD w praktyce poradni psychologiczno- pedagogicznej – planowanie procesu diagnostycznego i procesu wsparcia dziecka/ucznia”. Treści poruszane podczas tego szkolenia to:

  • wprowadzenie do problematyki ADHD;
  • diagnoza ADHD w poradni psychologiczno-pedagogicznej;
  • funkcjonowanie ucznia z ADHD w systemie edukacji; ADHD na różnych etapach edukacyjnych, strategie wspierające, współpraca z nauczycielami i rodzicami;
  • terapia i metody wsparcia uczniów z ADHD;
  • formułowanie zaleceń postdiagnostycznych.

Szkolenia były okazją do wymiany doświadczeń, zdobycia praktycznych umiejętności oraz zapoznania się z aktualnymi metodami diagnozy i terapii.

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywność, zaangażowanie oraz cenne pytania i refleksje, które wzbogaciły każde ze spotkań.

Zapraszamy na kolejne szkolenia i wydarzenia organizowane przez Wydział Edukacji Włączającej.

Ostatnia aktualizacja: 30 czerwca 2025

Ośrodek Rozwoju Edukacji realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa