Tomasz Wójtowicz, Metody dydaktyczne wspierające rozwój umiejętności cyfrowych na zajęciach przedmiotów matematyczno-przyrodniczych

Poradnik skierowany jest przede wszystkim do nauczycieli przedmiotów ścisłych, którzy poszukują rozwiązań pozwalających na personalizację pracy z uczniami i kształtowanie kompetencji „4K”. Tomasz Wójtowicz zauważa, że konieczność ich nabywania w szkole wynika z aktualnych kierunków polityki oświatowej państwa. Proponuje zatem różne sposoby wykorzystania na zajęciach narzędzi TIK oraz funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej, a także metod kładących nacisk na współpracę, komunikację uczniów – takich jak grywalizacja, JIGSAW, metoda projektów czy ośrodków pracy. Charakteryzuje technikę sprawności i technikę doświadczeń poszukujących. Podkreśla wagę nauczania interdyscyplinarnego, prezentując konkretne przykłady jego zastosowania. Projekt metryczki scenariusza lekcji i fragmenty scenariuszy oparte na wykorzystaniu omówionych metod – to praktyczne atuty tego opracowania.

Ostatnia aktualizacja: 12 maja 2025

Ośrodek Rozwoju Edukacji realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa