Publikacje
- „Jak wspomagać pracę szkoły? Poradnik dla pracowników instytucji wspomagania”, zeszyt 1. „Założenia nowego systemu doskonalenia nauczycieli”
Publikacja wyjaśnia, na czym polega kompleksowe wspomaganie szkół oraz informuje, w jaki sposób można przeprowadzić szkoły przez zmianę związaną z nowym systemem doskonalenia (szkoła ucząca się). - „Letnia Akademia SORE – Materiały szkoleniowe”
Publikacja zawiera informacje dotyczące zasad przygotowywania szkoleń. Poruszone zostały kwestie sytuacji trudnych, które mogą pojawić się w trakcie szkolenia, wraz z zaprezentowaniem sposobów radzenia sobie w tych sytuacjach.
Prezentacje
- „Jak przełamać opór rady pedagogicznej związany ze zmianą”, J. Kaniasty
Prezentacja dotycząca pracy z radą pedagogiczną, ukazująca, w jaki sposób można pracować w przypadku konieczności wprowadzenia zmian (dot. szkoły uczącej się). - „Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Inicjowanie pracy zespołowej”
Celem prezentacji jest dostarczenie wiedzy i podniesienie poziomu umiejętności w zakresie pracy z grupą. Omawiane są kolejne etapy konstruowania szkolenia. Omawiane są różnice występujące między grupą a zespołem. - „Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Organizacja pracy zespołowej”
Prezentacja porusza kwestie związane z organizowaniem i prowadzeniem pracy z zespołem. Dostarcza również informacji z zakresu zarządzania sobą w czasie, tj. efektywnego wykorzystywania czasu na zadania ważne, w tym delegowanie tych, które nie wymagają osobistego zaangażowania. - „Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Konflikty”
Prezentacja porusza kwestie dotyczące konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych. Przedstawiane są sposoby rozwiązywania konfliktów i rezultaty, jakie przynoszą poszczególne strategie. - „Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Techniki pracy ze stresem”
Prezentacja poświęcona jest tematyce stresu oraz technikom radzenia sobie ze stresem.