Oferta doskonalenia Wydziału Kształcenia Ogólnego i Kompetencji Cyfrowych

w roku szkolnym 2024/2025

Lp.Nazwa zadania / Cel planowanego poddziałaniaForma realizacjiAdresatTermin realizacji
1Kompetencje etyczne nauczyciela
Cele szkolenia:
1. Podkreślenie wagi etycznego wymiaru pracy nauczyciela dla jakości edukacji.
2. Omówienie zasad etyki zawodowej nauczyciela określonych w prawie oświatowym i literaturze przedmiotu.
3. Przedstawienie i omówienie dylematów etycznych współczesnego nauczyciela.
4. Zachęcenie nauczycieli do refleksji nad własnymi postawami moralnymi.
szkolenie onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, zainteresowani nauczycieleI V kwartał 2024 r.
2Kształtowanie postaw patriotycznych na lekcjach przedmiotów humanistycznych w szkole podstawowej
Cele:
1. Definicja i geneza pojęcia "patriotyzm".
2. Czym jest, a czym nie jest współczeny patriotyzm.
3. Postawy i zachowania młodego patrioty.
4. Omówienie form i metod pracy na lekcjach służących kształtowaniu zachowań i postaw patriotycznych.
5. Przedstawienie wzorcowego scenariusza zajęć o tematyce patriotycznej.
szkolenie onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, zainteresowani nauczyciele przedmiotów humanistycznych szkół podstawowychII kwartał 2025r.
3Kształtowanie postaw patriotycznych na lekcjach przedmiotów humanistycznych w szkole ponadpodstawowej
Cele:
1. Definicja i geneza pojęcia "patriotyzm".
2. Czym jest, a czym nie jest współczeny patriotyzm.
3. Postawy i zachowania młodego patrioty.
4. Omówienie form i metod pracy na lekcjach służących kształtowaniu zachowań i postaw patriotycznych.
5. Przedstawienie wzorcowego scenariusza zajęć o tematyce patriotycznej.
szkolenie onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, zainteresowani nauczyciele przedmiotów humanistycznych szkół ponadpodstawowychII kwartał 2025r.
4Kultura Podhala jako część polskiej tożsamości
Cele:
1. Wyjaśnienie znaczenia kluczowych elementów folkloru i tradycji Podhala.
2. Omówienie wkładu kultury podhalańskiej w tożsamość narodową Polaków.
3. Przedstawienie życia i dorobku najwybitniejszych pisarzy i artystów związanych z Podhalem.
szkolenie onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele jezyka polskiegoI kwartał 2025r.
5Poezja Wieszczów na nowo odczytana
Cele:
1. Interpretacja najważniejszych dzieł wieszczów polskich w kontekście współcześnie rozumianego patriotyzmu oraz tożsamości narodowej.
2. Zaproponowanie strategii metodycznych pomocnych w nauczaniu literatury polskiego romantyzmu.
3. Przedstawienie uniwersalnych wartości w twórczości Wieszczów.
szkolenie stacjonarneNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, zainteresowani nauczyciele języka polskiego, historiiIV kwartał 2024r. I kwartał 2025 r.
6Postępowanie w sytuacjach kryzysowych w placówkach edukacyjnych
Cele:
1. Poznanie rodzajów sytuacji kryzysowych.
2. Zadania pracowników i uczniów w sytacjach kryzysowych.
3. Ocena ryzyka w sytacjach kryzysowych.
szkolenie onlineDyrektorzy szkół i placówek oświatowych, nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele zainteresowani teamtykąI kwartał 2025 r.
7Kreatywność i innowacyjność w biznesie
Cele:
1. Zapoznanie nauczycieli z aspektami kreatywności oraz innowacjami na lekcjach biznesu i zarządzania.
2. Stworzenie przez nauczycieli kreatywnego biznesplanu i omówienie.
3.Poznanie technik pracy zmierzających do rozwijania twórczego/innowacyjnego myślenia uczniów.
4. Przedstawienie technik generowania pomysłów opartych na kreatywności i innowacyjności.
warsztaty onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni,nauczyciele przedmiotu biznes i zarządzanie
I i II kwartał 2025 r.
8Polskie dylematy po 1945 r.

Cel: 1. Ukazanie zróżnicowanych elementów powojennej rzeczywistości w Polsce.
KonferencjaNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele historii i zainteresowani nauczycieleIII kwartał 2024 r.
9Bolesław Chrobry i jego panowanie. 1000. rocznica koronacji królewskiej

Cel: 1. Konferencja upamiętniająca w 1000. rocznicę utworzenia Królestwa Polskiego.
KonferencjaNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele historii i zainteresowani nauczycieleII kwartał 2025 r.
10Polska i Prusy w XVI wieku. W 500. rocznicę hołdu pruskiego
Cel: 1. Ukazanie relacji polsko-pruskich w XVI wieku oraz konsekwencji hołdu pruskiego.
webinariumNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele historii i zainteresowani nauczycieleII kwartał 2025 r.
11"Strzał słyszany na całym świecie". Wojna o niepodległość Stanów Zjednoczonych. W 250. rocznicę bitwy pod Lexington i Concord
Cel: 1. Zapoznanie uczestników z powodem wybuchu, przebiegiem i skutkami wojny o niepodległość USA.
webinariumNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele historii i zainteresowani nauczycieleII kwartał 2025 r.
12Metodyka pracy na języku polskim z uczniami z doświadczeniem migracji Cele: 1. Zaprezentowanie sposobów diagnozowania wiedzy ucznia cudzoziemskiego. 2. Poznanie sposobu tworzenia planu pracy i formułowanie wymagań edukacyjnych dla UDM. 3. Poznanie metod i form pracy na lekcjach języka polskiego motywujących do uczenia się. 4. Wykorzystanie ocenianie kształtującego w pracy z UDM.szkolenie onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele języka polskiegoI kwartał 2025 r.
13Edukacja cyfrowa z uwzględnieniem sztucznej inteligencji (AI) w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
Cele:
1. Zapoznanie nauczycieli z technologią AI w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
2. Zainspirowanie nauczycieli do wykorzystania narzędzi i aplikacji AI w klasie pod względem metodycznym. 3. Wsparcie ucznia uzdolnionego w zakresie stosowania sztucznej inteligencji.
4. Omówienie inkluzyjnego nauczania z wykorzystaniem AI. 5. Przedstawienie znaczenia krytycznej analizy dostępnych informacji. 6. Zachęcenie nauczycieli do wykorzystania przestrzeni cyfrowych służących zdobywaniu wiedzy (m.in. ZPE).
szkolenie onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczychIV kwartał 2024 r.
14Wykorzystanie nowych technologii na przykładzie rzeczywistości rozszerzonej AR i wirtualnej VR w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
Cele:
1. Omówienie integracji technologii AR i VR w nauczaniu matematyczno-przyrodniczym.
2. Omówienie na przykładach zastosowania AR/VR w eksperymentach i badaniach naukowych.
3. Krytyczna ocena wybranych aspektów zastosowania AR/VR w edukacji.
szkolenie onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczychI kwartał 2025r.
15Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela języka polskiego. Cele: 1. Poznanie możliwości czatu sztucznej inteligencji. 2. Nabycie umiejętności wykorzystania narzędzi opartych na sztucznej inteigencji w pracy dydaktycznej. 3. Poznanie wyzwań i korzyści związanych ze stosowaniem sztucznej inteligencji w szkole. 4. Nabycie umiejętności niezbędnych do wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji.szkolenie onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni języka polskiego, nauczyciele języka polskiegoII kwartał 2025 r.
16Metody dydaktyczne wspierające rozwój umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli na przedmiotach matematycznych, przyrodniczych i technicznych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej Cele: 1. Kompetencje cyfrowe a kompetencje 4K uczniów i nauczycieli. 2. Wspieranie personalizacji nauczania z wykorzystaniem narzędzi TIK. 3. Wskazanie nauczycielom znaczenia krytycznego myślenia w kontekście rozwoju nowych technologii. 4. Wspieranie interdyscyplinarnego nauczania.szkolenie onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele przedmiotów przyrodniczych, technicznych i matematykiI kwartał 2025 r.
17Współczesne trendy w metodyce nauczania przedmiotów przyrodniczych i matematycznych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej
1.Zapoznanie z metodami naukowymi i projektowymi wykorzystywanymi w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych i matematycznych.
2. Rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie pracy metodą projektu i efektywnego wykorzystania TIK.
3.Poznanie strategii nauczania umożliwiających skuteczne rozwiązywanie złożonych problemów.
4.Promowanie pracy zespołowej i edukacji outdorowej jako metody wzbogacającej doświadczenia edukacyjne wśród uczniów oraz nauczycieli.
szkolenie stacjonarneNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni matematyki i przedmiotów przyrodniczychII kwartał 2025 r.
18Interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych, integracji treści nauk przyrodniczych i matematycznych 1.Indywidualizacja pracy a ocenianie motywujące uczniów.
2.Metody i techniki dydaktyczne wspierające kreatywne nauczanie-uczenie się.
szkolenie onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni matematyki i przedmiotów przyrodniczych, nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczychI kwartał 2025 r.
18Edukacja matematyczna i przyrodnicza, a rozwój umiejętności miękkich uczniów / uczennic Cele: 1. Rozwijanie umiejętności logicznego i krytycznego myślenia, formułowania wniosków, argumentowania i uzasadniania swoich opinii. 2. Wdrażanie do pracy zespołowej, w tym do wspólnego rozwiązywania problemów, planowania strategii działania, dzielenia się zadaniami i odpowiedzialności.szkolenie onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni matematyki i przedmiotów przyrodniczych, nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczychIV kwartał 2024 r.
19Rozwijanie samodzielności i kreatywności w myśleniu i działaniu – jak uczyć (się) matematyki, by rozwijać ciekawość poznawczą Cele: 1. Zapoznanie z metodami i technikami nauczania-uczenia się angażującymi uczniów i wykorzystującymi ich samodzielność i naturalną chęć do pracy w grupie.
2.Rozwijanie u uczniów umiejętności 4k, czyli czterech kompetencji XXI w.
szkolenie onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni matematyki i nauczyciele matematykiIV kwartał 2024 r.
20 Nauczanie oparte na grach (GBL) jako metodzie rozwijającej kompetencje kluczowe XXI w. na lekcjach matematyki na I i II etapie edukacyjnym Cele: 1.Wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela poprzez wykorzystanie gier w procesie nauczania.
2.Rozwijanie u uczniów myślenia matematycznego w sytuacjach symulujących życie codzienne.
szkolenie onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni matematyki i edukacji wczesnoszkolnejIV kwartał 2024 r.
21Specyfika nauczania-uczenia się w zakresie analizowania i wykorzystywania informacji w edukacji wczesnoszkolnej Cele: 1. Kształtowanie umiejętności rozumienia prostych tekstów informacyjnych, wyodrębniania z nich najważniejszych informacji i formułowania wniosków. 2.Rozwijanie umiejętności wyszukiwania, porządkowania i selekcjonowania informacji z różnych źródeł, w tym z książek, atlasów, internetu.szkolenie onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni edukacji wczesnoszkolnejI kwartał 2025 r.
22Ekologia wyzwaniem dla naszego pokolenia
Cele:
1. Rola krytycznego myślenia w przekazywaniu wiedzy uczniom w zakresie zmian klimatycznych.
2. Określenie działań zmierzających do dbałości o klimat.
3. Działania placówek edukacyjnych na rzecz ochrony klimatu.
szkolenie onlineNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele przedmiotów przyrodniczychIV kwartał 2024 r.
23Różnorodność biologiczna ratunkiem dla klimatu
Cele:
1. Wpływ różnorodności bilogicznej na klimat i na zdrowie człowieka.
2. Poznanie metody zwiekszających różnorodność biologiczną.
szkolenie stacjonarneNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele przedmiotów przyrodniczychII kwartał 2025r.
24Weryfikacja i odbiór zestawów narzędzi edukacyjnych wspierających proces wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w zakresie rozwoju umiejętności uniwersalnych dzieci i młodzieży oraz kompetencji kluczowych niezbędnych do poruszania się na rynku pracy Cele: 1. Przekazanie informacji uczestnikom szkoleń organizowanych w WRKK o dostępności do materiałów edukacyjnych zamieszczonych na ZPE.publikacjeNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele , dyrektorzy placówek oświatowychrok szkolny 2024/2025
25Zmiany w zasadach pisowni polskiej Cele: 1. Przybliżenie historycznych uwarunkowań dot. pisowni polskiej. 2. Przedstawienie zasad obowiązujących w pisowni polskiej od 1 stycznia 2026 r.konferencjaNauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, kadra zarządzająca placówek oświatowych i szkół, nauczyciele realizujący pracę w środowisku wielokulturowym, nauczyciele zainteresowani tematyką szkoleniaI kwartał 2025r.
26Zarządzanie platformami e-learningowymi, wsparcie techniczne obsługi platform komunikacji zdalnej (m.in. Clickmeeting, Zoom, Teams)

Cel: Zapewnienie dostępu i pomoc techniczna przy obsłudze platform do wideokonferencji dla pracowników ORE w celu zapewnienia realizacji zadań (form doskonalenia online).
onlineodbiorcy statutowi OREzadanie realizowane w roku szkolnym 2024/2025
27Prowadzenie strony internetowej www.polska-izrael.edu.plstrona wwwnauczyciele zajmujący się tematyką II wojny światowej i Holokausturok szkolny 2024/2025
28Zachować Pamięć. Historia i Kultura Dwóch Narodówseminarium w Yad Vashem/ Wannseezakwalifikowani nauczyciele przedmiotów humanistycznychIII kwartał 2024r.

Oferta doskonalenia ORE

Ostatnia aktualizacja: 15 września 2024

Ośrodek Rozwoju Edukacji realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa