w roku szkolnym 2024/2025
Lp. | Nazwa zadania / Cel planowanego poddziałania | Forma realizacji | Adresat | Termin realizacji |
---|---|---|---|---|
1 | Kompetencje etyczne nauczyciela Cele szkolenia: 1. Podkreślenie wagi etycznego wymiaru pracy nauczyciela dla jakości edukacji. 2. Omówienie zasad etyki zawodowej nauczyciela określonych w prawie oświatowym i literaturze przedmiotu. 3. Przedstawienie i omówienie dylematów etycznych współczesnego nauczyciela. 4. Zachęcenie nauczycieli do refleksji nad własnymi postawami moralnymi. | szkolenie online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, zainteresowani nauczyciele | I V kwartał 2024 r. |
2 | Kształtowanie postaw patriotycznych na lekcjach przedmiotów humanistycznych w szkole podstawowej Cele: 1. Definicja i geneza pojęcia "patriotyzm". 2. Czym jest, a czym nie jest współczeny patriotyzm. 3. Postawy i zachowania młodego patrioty. 4. Omówienie form i metod pracy na lekcjach służących kształtowaniu zachowań i postaw patriotycznych. 5. Przedstawienie wzorcowego scenariusza zajęć o tematyce patriotycznej. | szkolenie online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, zainteresowani nauczyciele przedmiotów humanistycznych szkół podstawowych | II kwartał 2025r. |
3 | Kształtowanie postaw patriotycznych na lekcjach przedmiotów humanistycznych w szkole ponadpodstawowej Cele: 1. Definicja i geneza pojęcia "patriotyzm". 2. Czym jest, a czym nie jest współczeny patriotyzm. 3. Postawy i zachowania młodego patrioty. 4. Omówienie form i metod pracy na lekcjach służących kształtowaniu zachowań i postaw patriotycznych. 5. Przedstawienie wzorcowego scenariusza zajęć o tematyce patriotycznej. | szkolenie online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, zainteresowani nauczyciele przedmiotów humanistycznych szkół ponadpodstawowych | II kwartał 2025r. |
4 | Kultura Podhala jako część polskiej tożsamości Cele: 1. Wyjaśnienie znaczenia kluczowych elementów folkloru i tradycji Podhala. 2. Omówienie wkładu kultury podhalańskiej w tożsamość narodową Polaków. 3. Przedstawienie życia i dorobku najwybitniejszych pisarzy i artystów związanych z Podhalem. | szkolenie online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele jezyka polskiego | I kwartał 2025r. |
5 | Poezja Wieszczów na nowo odczytana Cele: 1. Interpretacja najważniejszych dzieł wieszczów polskich w kontekście współcześnie rozumianego patriotyzmu oraz tożsamości narodowej. 2. Zaproponowanie strategii metodycznych pomocnych w nauczaniu literatury polskiego romantyzmu. 3. Przedstawienie uniwersalnych wartości w twórczości Wieszczów. | szkolenie stacjonarne | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, zainteresowani nauczyciele języka polskiego, historii | IV kwartał 2024r. I kwartał 2025 r. |
6 | Postępowanie w sytuacjach kryzysowych w placówkach edukacyjnych Cele: 1. Poznanie rodzajów sytuacji kryzysowych. 2. Zadania pracowników i uczniów w sytacjach kryzysowych. 3. Ocena ryzyka w sytacjach kryzysowych. | szkolenie online | Dyrektorzy szkół i placówek oświatowych, nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele zainteresowani teamtyką | I kwartał 2025 r. |
7 | Kreatywność i innowacyjność w biznesie Cele: 1. Zapoznanie nauczycieli z aspektami kreatywności oraz innowacjami na lekcjach biznesu i zarządzania. 2. Stworzenie przez nauczycieli kreatywnego biznesplanu i omówienie. 3.Poznanie technik pracy zmierzających do rozwijania twórczego/innowacyjnego myślenia uczniów. 4. Przedstawienie technik generowania pomysłów opartych na kreatywności i innowacyjności. | warsztaty online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni,nauczyciele przedmiotu biznes i zarządzanie | I i II kwartał 2025 r. |
8 | Polskie dylematy po 1945 r. Cel: 1. Ukazanie zróżnicowanych elementów powojennej rzeczywistości w Polsce. | Konferencja | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele historii i zainteresowani nauczyciele | III kwartał 2024 r. |
9 | Bolesław Chrobry i jego panowanie. 1000. rocznica koronacji królewskiej Cel: 1. Konferencja upamiętniająca w 1000. rocznicę utworzenia Królestwa Polskiego. | Konferencja | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele historii i zainteresowani nauczyciele | II kwartał 2025 r. |
10 | Polska i Prusy w XVI wieku. W 500. rocznicę hołdu pruskiego Cel: 1. Ukazanie relacji polsko-pruskich w XVI wieku oraz konsekwencji hołdu pruskiego. | webinarium | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele historii i zainteresowani nauczyciele | II kwartał 2025 r. |
11 | "Strzał słyszany na całym świecie". Wojna o niepodległość Stanów Zjednoczonych. W 250. rocznicę bitwy pod Lexington i Concord Cel: 1. Zapoznanie uczestników z powodem wybuchu, przebiegiem i skutkami wojny o niepodległość USA. | webinarium | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele historii i zainteresowani nauczyciele | II kwartał 2025 r. |
12 | Metodyka pracy na języku polskim z uczniami z doświadczeniem migracji Cele: 1. Zaprezentowanie sposobów diagnozowania wiedzy ucznia cudzoziemskiego. 2. Poznanie sposobu tworzenia planu pracy i formułowanie wymagań edukacyjnych dla UDM. 3. Poznanie metod i form pracy na lekcjach języka polskiego motywujących do uczenia się. 4. Wykorzystanie ocenianie kształtującego w pracy z UDM. | szkolenie online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele języka polskiego | I kwartał 2025 r. |
13 | Edukacja cyfrowa z uwzględnieniem sztucznej inteligencji (AI) w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych Cele: 1. Zapoznanie nauczycieli z technologią AI w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. 2. Zainspirowanie nauczycieli do wykorzystania narzędzi i aplikacji AI w klasie pod względem metodycznym. 3. Wsparcie ucznia uzdolnionego w zakresie stosowania sztucznej inteligencji. 4. Omówienie inkluzyjnego nauczania z wykorzystaniem AI. 5. Przedstawienie znaczenia krytycznej analizy dostępnych informacji. 6. Zachęcenie nauczycieli do wykorzystania przestrzeni cyfrowych służących zdobywaniu wiedzy (m.in. ZPE). | szkolenie online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych | IV kwartał 2024 r. |
14 | Wykorzystanie nowych technologii na przykładzie rzeczywistości rozszerzonej AR i wirtualnej VR w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych Cele: 1. Omówienie integracji technologii AR i VR w nauczaniu matematyczno-przyrodniczym. 2. Omówienie na przykładach zastosowania AR/VR w eksperymentach i badaniach naukowych. 3. Krytyczna ocena wybranych aspektów zastosowania AR/VR w edukacji. | szkolenie online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych | I kwartał 2025r. |
15 | Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela języka polskiego. Cele: 1. Poznanie możliwości czatu sztucznej inteligencji. 2. Nabycie umiejętności wykorzystania narzędzi opartych na sztucznej inteigencji w pracy dydaktycznej. 3. Poznanie wyzwań i korzyści związanych ze stosowaniem sztucznej inteligencji w szkole. 4. Nabycie umiejętności niezbędnych do wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji. | szkolenie online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni języka polskiego, nauczyciele języka polskiego | II kwartał 2025 r. |
16 | Metody dydaktyczne wspierające rozwój umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli na przedmiotach matematycznych, przyrodniczych i technicznych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej Cele: 1. Kompetencje cyfrowe a kompetencje 4K uczniów i nauczycieli. 2. Wspieranie personalizacji nauczania z wykorzystaniem narzędzi TIK. 3. Wskazanie nauczycielom znaczenia krytycznego myślenia w kontekście rozwoju nowych technologii. 4. Wspieranie interdyscyplinarnego nauczania. | szkolenie online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele przedmiotów przyrodniczych, technicznych i matematyki | I kwartał 2025 r. |
17 | Współczesne trendy w metodyce nauczania przedmiotów przyrodniczych i matematycznych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej 1.Zapoznanie z metodami naukowymi i projektowymi wykorzystywanymi w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych i matematycznych. 2. Rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie pracy metodą projektu i efektywnego wykorzystania TIK. 3.Poznanie strategii nauczania umożliwiających skuteczne rozwiązywanie złożonych problemów. 4.Promowanie pracy zespołowej i edukacji outdorowej jako metody wzbogacającej doświadczenia edukacyjne wśród uczniów oraz nauczycieli. | szkolenie stacjonarne | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni matematyki i przedmiotów przyrodniczych | II kwartał 2025 r. |
18 | Interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych, integracji treści nauk przyrodniczych i matematycznych 1.Indywidualizacja pracy a ocenianie motywujące uczniów. 2.Metody i techniki dydaktyczne wspierające kreatywne nauczanie-uczenie się. | szkolenie online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni matematyki i przedmiotów przyrodniczych, nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych | I kwartał 2025 r. |
18 | Edukacja matematyczna i przyrodnicza, a rozwój umiejętności miękkich uczniów / uczennic Cele: 1. Rozwijanie umiejętności logicznego i krytycznego myślenia, formułowania wniosków, argumentowania i uzasadniania swoich opinii. 2. Wdrażanie do pracy zespołowej, w tym do wspólnego rozwiązywania problemów, planowania strategii działania, dzielenia się zadaniami i odpowiedzialności. | szkolenie online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni matematyki i przedmiotów przyrodniczych, nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych | IV kwartał 2024 r. |
19 | Rozwijanie samodzielności i kreatywności w myśleniu i działaniu – jak uczyć (się) matematyki, by rozwijać ciekawość poznawczą Cele: 1. Zapoznanie z metodami i technikami nauczania-uczenia się angażującymi uczniów i wykorzystującymi ich samodzielność i naturalną chęć do pracy w grupie. 2.Rozwijanie u uczniów umiejętności 4k, czyli czterech kompetencji XXI w. | szkolenie online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni matematyki i nauczyciele matematyki | IV kwartał 2024 r. |
20 | Nauczanie oparte na grach (GBL) jako metodzie rozwijającej kompetencje kluczowe XXI w. na lekcjach matematyki na I i II etapie edukacyjnym Cele: 1.Wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela poprzez wykorzystanie gier w procesie nauczania. 2.Rozwijanie u uczniów myślenia matematycznego w sytuacjach symulujących życie codzienne. | szkolenie online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni matematyki i edukacji wczesnoszkolnej | IV kwartał 2024 r. |
21 | Specyfika nauczania-uczenia się w zakresie analizowania i wykorzystywania informacji w edukacji wczesnoszkolnej Cele: 1. Kształtowanie umiejętności rozumienia prostych tekstów informacyjnych, wyodrębniania z nich najważniejszych informacji i formułowania wniosków. 2.Rozwijanie umiejętności wyszukiwania, porządkowania i selekcjonowania informacji z różnych źródeł, w tym z książek, atlasów, internetu. | szkolenie online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni edukacji wczesnoszkolnej | I kwartał 2025 r. |
22 | Ekologia wyzwaniem dla naszego pokolenia Cele: 1. Rola krytycznego myślenia w przekazywaniu wiedzy uczniom w zakresie zmian klimatycznych. 2. Określenie działań zmierzających do dbałości o klimat. 3. Działania placówek edukacyjnych na rzecz ochrony klimatu. | szkolenie online | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele przedmiotów przyrodniczych | IV kwartał 2024 r. |
23 | Różnorodność biologiczna ratunkiem dla klimatu Cele: 1. Wpływ różnorodności bilogicznej na klimat i na zdrowie człowieka. 2. Poznanie metody zwiekszających różnorodność biologiczną. | szkolenie stacjonarne | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele przedmiotów przyrodniczych | II kwartał 2025r. |
24 | Weryfikacja i odbiór zestawów narzędzi edukacyjnych wspierających proces wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w zakresie rozwoju umiejętności uniwersalnych dzieci i młodzieży oraz kompetencji kluczowych niezbędnych do poruszania się na rynku pracy Cele: 1. Przekazanie informacji uczestnikom szkoleń organizowanych w WRKK o dostępności do materiałów edukacyjnych zamieszczonych na ZPE. | publikacje | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, nauczyciele , dyrektorzy placówek oświatowych | rok szkolny 2024/2025 |
25 | Zmiany w zasadach pisowni polskiej Cele: 1. Przybliżenie historycznych uwarunkowań dot. pisowni polskiej. 2. Przedstawienie zasad obowiązujących w pisowni polskiej od 1 stycznia 2026 r. | konferencja | Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, kadra zarządzająca placówek oświatowych i szkół, nauczyciele realizujący pracę w środowisku wielokulturowym, nauczyciele zainteresowani tematyką szkolenia | I kwartał 2025r. |
26 | Zarządzanie platformami e-learningowymi, wsparcie techniczne obsługi platform komunikacji zdalnej (m.in. Clickmeeting, Zoom, Teams) Cel: Zapewnienie dostępu i pomoc techniczna przy obsłudze platform do wideokonferencji dla pracowników ORE w celu zapewnienia realizacji zadań (form doskonalenia online). | online | odbiorcy statutowi ORE | zadanie realizowane w roku szkolnym 2024/2025 |
27 | Prowadzenie strony internetowej www.polska-izrael.edu.pl | strona www | nauczyciele zajmujący się tematyką II wojny światowej i Holokaustu | rok szkolny 2024/2025 |
28 | Zachować Pamięć. Historia i Kultura Dwóch Narodów | seminarium w Yad Vashem/ Wannsee | zakwalifikowani nauczyciele przedmiotów humanistycznych | III kwartał 2024r. |