WRKK w obszarze edukacji matematycznej i naukowo-technicznej
- Opracowanie ramowych programów szkoleń w zakresie:
- rozwijania kreatywności i postaw proinnowacyjnych uczniów z wykorzystaniem nowych technologii,
- wykorzystanie tablic interaktywnych oraz interaktywnych monitorów dotykowych na zajęciach edukacyjnych
- Opracowanie scenariuszy zajęć dydaktycznych na wszystkich etapach edukacyjnych w zakresie wykorzystania tablic interaktywnych oraz interaktywnych monitorów dotykowych w kształceniu ogólnym
- Opracowanie publikacji dotyczących:
- kreatywności i proinnowacyjności
- bezpieczeństwa korzystania zasobów w internecie
- wykorzystanie tablic interaktywnych i interaktywnych monitorów dotykowych,
- dobrych praktyk w nauczaniu zdalnym
- nauki w cyfrowym świecie w świetle transformacji technologicznej i globalnych wyzwań
- Wspieranie pracowników placówek oświatowych w zakresie:
- kształtowania u uczniów kompetencji matematycznych i naukowo-technicznych
- zarządzania interaktywną lekcją za pomocą monitora interaktywnego oraz urządzeń mobilnych
- rozwijania kreatywności, postaw proinnowacyjnych, samodzielności uczniów w świetle nowej podstawy programowej dla szkół ponadpodstawowych, także z wykorzystaniem nowych technologii
- rozwijania kompetencji badawczych uczniów z wykorzystaniem technologii cyfrowych
- rozwijania kompetencji cyfrowych i wykorzystania e-zasobów w nauczaniu i uczeniu się
- doskonalenia kompetencji nauczycieli w zakresie korzystania z narzędzi TIK do podnoszenia jakości nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w szkole
- doskonalenia kompetencji metodycznych nauczycieli nauczycieli na wszystkich etapach kształcenia ukierunkowanych na efektywną realizację celów kształcenia i treści nauczania ustalonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego i kierunków polityki oświatowej państwa.