Opis metody LdL

LdL (niem. Lernen durch Lehren) to metoda prowadzenia lekcji, w której rolę nauczyciela przejmują uczniowie. Prowadzący uczeń ustala z nauczycielem tematykę zajęć, samodzielnie przygotowuje przebieg lekcji i materiały potrzebne do jej realizacji. Zadaniem ucznia prowadzącego nie jest wygłoszenie referatu, lecz zorganizowanie zajęć tak, aby pozostali uczniowie byli maksymalnie aktywni. W LdL uczniowie uczą uczniów. Nauczyciel pomaga, gdy zachodzi taka konieczność. Twórcą metody LdL jest niemiecki nauczyciel języka francuskiego Jean-Pol Martin. W materiałach do pobrania przedstawiamy jego praktyczne porady dla nauczycieli, chcących wprowadzić metodę na swoich lekcjach. Zapraszamy do obejrzenia dwóch filmów o LdL: pierwszy pokazuje lekcję języka francuskiego przeprowadzoną przez uczniów w jednej ze szkół niemieckich, drugi to rozmowy z twórcą LdL Jean-Pol Martin oraz nauczycielami i uczniami, którzy wykorzystują LdL na co dzień. 

 

1. Uczenie się poprzez nauczanie innych (LdL) – Zajęcia dydaktyczne

2. Uczenie się poprzez nauczanie innych (LdL) – Opis metody

Ostatnia aktualizacja:

Ośrodek Rozwoju Edukacji realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa