Zapraszamy do zapoznania się z materiałami pomocniczymi, dotyczącymi realizacji uczniowskich projektów edukacyjnych w szkołach. Opracowania były przygotowane na potrzeby szkolenia liderów powiatowych z zakresu wdrażania tej metody do praktyki edukacyjnej.
{phocadownload view=category|id=49|target=s}
W powyższych materiałach zostały udostępnione cztery pomocnicze prezentacje multimedialne, w których znajdziecie Państwo:
- „Zajęcia I” – podstawy prawne realizacji projektu edukacyjnego i miejsce tej metody w podstawie programowej, rola nauczyciela na poszczególnych etapach działania, praktyczne wskazówki dotyczące wprowadzania tej metody pracy z uczniami w szkołach na różnych etapach kształcenia.
- „Zajęcia II” – zasady udzielania informacji zwrotnej w czasie pracy, specyfika pracy zespołowej (rola nauczyciela w przygotowaniu uczniów), prowadzenie dokumentacji projektu, propozycje zajęć ćwiczeniowych (np. debaty i scenki symulacyjne), tworzenie scenariusza szkolenia z pracy metodą projektu dla nauczycieli.
Opracowania zostały przygotowane przez konsultanta merytorycznego projektu.
- „Materiały I tura” – korzyści edukacyjne dla uczniów i nauczycieli, przykłady projektów ( w tym interdyscyplinarnych), mapy mentalne, propozycje rozwiązywania różnych sytuacji problemowych, wskazówki dotyczące wspierania uczniów w pracy projektowej
- „Materiały II tura” – propozycje scenariuszy szkoleń dla rad pedagogicznych
Opracowania przygotowane na podstawie pracy warsztatowej uczestników szkoleń.
Materiał pomocniczy zrealizowany w ramach szkolenia „Wdrażanie do praktyki edukacyjnej metody projektu jako strategii dydaktycznej wspomagającej realizację podstawy programowej”, którego celem było przygotowanie pracowników oświaty z całej Polski do promowania tej metody pracy z uczniami oraz wspierania nauczycieli w jej wprowadzaniu. Efektem końcowym było opracowanie scenariuszy oraz przeprowadzenie spotkania szkoleniowego w środowisku lokalnym.
Działanie zrealizowane w ramach projektu systemowego „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół ze szczególnym uwzględnieniem II i IV etapu edukacyjnego”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
ze szczególnym uwzględnieniem II i IV etapu edukacyjnego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.