Ile godzin fizyki w tygodniu w klasie I? Ile w klasie II? Ile języka polskiego? A ile historii i społeczeństwa? Odpowiedzi na te pytania zawarte są w szkolnych planach nauczania przygotowywanych przez szkołę. W każdej szkole będą one różne, tak jak różne są i będą polskie licea ogólnokształcące. Pokazujemy Wam kilka przykładowych, znalezionych w ofertach edukacyjnych zamieszczonych w sieci.
Klasa społeczna – dla osób zamierzających kontynuowanie kształcenia np. na socjologii, dziennikarstwie, politologii; przedmioty nauczane w zakresie rozszerzonym: historia, wiedza o społeczeństwie, geografia; przedmioty uzupełniające: statystyka, informatyka w naukach społecznych.
Klasa I
|
Klasa II
|
Klasa III
|
Razem godzin
|
|
Język polski
|
4
|
5
|
4
|
13
|
Język obcy – pierwszy
|
3
|
3
|
3
|
9
|
Język obcy – drugi
|
2
|
2
|
2
|
6
|
Historia
|
2
|
5
|
5
|
19
|
Wiedza o społeczeństwie
|
1
|
3
|
3
|
|
Wiedza o kulturze
|
1
|
–
|
–
|
1
|
Matematyka
|
4
|
3
|
3
|
10
|
Fizyka
|
1
|
–
|
–
|
13
|
Chemia
|
1
|
–
|
–
|
|
Biologia
|
1
|
–
|
–
|
|
Geografia
|
1
|
5
|
4
|
|
Statystyka
(obowiązkowy przedmiot uzupełniający proponowany przez szkołę)
|
1
|
1
|
0
|
2
|
Podstawy przedsiębiorczości
|
2
|
–
|
–
|
2
|
Informatyka
|
1
|
–
|
1
|
|
Informatyka w naukach społecznych (obowiązkowy przedmiot uzupełniający proponowany przez szkołę)
|
1
|
1
|
2
|
|
Wychowanie fizyczne
|
3
|
3
|
3
|
9
|
Edukacja dla bezpieczeństwa
|
1
|
–
|
–
|
1
|
Zajęcia z wychowawcą
|
1
|
1
|
1
|
3
|
Ogółem godzin
|
30
|
32
|
29
|
91
|
Zajęcia wynikające z ramowych planów nauczania, realizowane w wymiarze określonym w innych przepisach, w szczególności:
|
||||
Religia
|
2
|
2
|
2
|
6
|
Wychowanie do życia w rodzinie
|
14 godzin w każdej klasie, w tym 5 w grupach z podziałem na dziewczęta i chłopców
|
|
Klasa I
|
Klasa II
|
Klasa III
|
Razem godzin
|
||
Język polski
|
4
|
4
|
4
|
12
|
||
Język obcy -I
|
4
|
3
|
2
|
9
|
||
Język obcy -II
|
2
|
2
|
2
|
6
|
||
Historia
|
2
|
3
|
1
|
7
|
||
Wiedza o społeczeństwie
|
1
|
|||||
Historia i społeczeństwo (obowiązkowy przedmiot uzupełniający)
|
–
|
|||||
Wiedza o kulturze
|
1
|
–
|
–
|
1
|
||
Matematyka
|
4
|
3
|
3
|
10
|
||
Fizyka
|
1
|
–
|
–
|
28
|
||
Chemia
|
1
|
5
|
5
|
|||
Biologia
|
1
|
5
|
5
|
|||
Geografia
|
1
|
–
|
–
|
|||
Fizyka w medycynie
(obowiązkowy przedmiot uzupełniający proponowany przez szkołę) |
–
|
2
|
2
|
|||
Podstawy przedsiębiorczości
|
2
|
–
|
–
|
2
|
||
Informatyka
|
1
|
–
|
–
|
1
|
||
Wychowanie fizyczne
|
3
|
3
|
3
|
9
|
||
Edukacja dla bezpieczeństwa
|
1
|
–
|
–
|
1
|
||
Zajęcia z wychowawcą
|
1
|
1
|
1
|
3
|
||
Język łaciński
w medycynie
(obowiązkowy przedmiot uzupełniający proponowany przez szkołę)
|
–
|
1
|
1
|
2
|
||
Ogółem godzin
|
30
|
32
|
29
|
91
|
||
Zajęcia wynikające z ramowych planów nauczania, realizowane w wymiarze określonym w innych przepisach, w szczególności:
|
||||||
Religia
|
2
|
2
|
2
|
6
|
||
Wychowanie do życia w rodzinie
|
14 godzin w każdej klasie, w tym 5 w grupach z podziałem na dziewczęta i chłopców
|
|
Klasa I
|
Klasa II
|
Klasa III
|
Razem godzin
|
Język polski
|
4
|
4
|
4
|
12
|
Język obcy -I
|
3
|
3
|
3
|
9
|
Język obcy -II
|
2
|
3
|
1
|
6
|
Historia
|
2
|
2
|
2
|
7
|
Wiedza o społeczeństwie
|
1
|
|||
Historia i społeczeństwo (obowiązkowy przedmiot uzupełniający)
|
|
|||
Wiedza o kulturze
|
1
|
–
|
–
|
1
|
Matematyka
|
5
|
6
|
6
|
17
|
Fizyka
|
1
|
5
|
5
|
14
|
Chemia
|
1
|
–
|
–
|
|
Biologia
|
1
|
–
|
–
|
|
Geografia
|
1
|
–
|
–
|
|
Podstawy przedsiębiorczości
|
2
|
–
|
–
|
2
|
Informatyka
|
1
|
3
|
3
|
7
|
Wychowanie fizyczne
|
3
|
3
|
3
|
9
|
Edukacja dla bezpieczeństwa
|
1
|
–
|
–
|
1
|
Zajęcia z wychowawcą
|
1
|
1
|
1
|
3
|
Rysunek techniczny
(obowiązkowy przedmiot uzupełniający proponowany przez szkołę) |
–
|
2
|
1
|
3
|
Ogółem godzin
|
30
|
32
|
29
|
91
|
Zajęcia wynikające z ramowych planów nauczania, realizowane w wymiarze określonym w innych przepisach, w szczególności:
|
||||
Religia
|
2
|
2
|
2
|
6
|
Wychowanie do życia w rodzinie
|
14 godzin w każdej klasie, w tym 5 w grupach z podziałem na dziewczęta i chłopców
|
Klasa I
|
Klasa II
|
Klasa III
|
Razem godzin
|
|
Język polski
|
5
|
7
|
8
|
20
|
Język obcy -I
|
3
|
3
|
3
|
9
|
Język obcy -II
|
3
|
5
|
4
|
12
|
Historia
|
2
|
5
|
5
|
13
|
Wiedza o społeczeństwie
|
1
|
–
|
–
|
|
Wiedza o kulturze
|
1
|
–
|
–
|
1
|
Matematyka
|
3
|
4
|
3
|
10
|
Fizyka
|
1
|
4
|
2
|
10
|
Chemia
|
1
|
|||
Biologia
|
1
|
|||
Geografia
|
1
|
|||
Przyroda (obowiązkowy przedmiot uzupełniający)
|
–
|
|||
Podstawy przedsiębiorczości
|
2
|
–
|
–
|
2
|
Informatyka
|
1
|
–
|
–
|
1
|
Wychowanie fizyczne
|
3
|
3
|
3
|
9
|
Edukacja dla bezpieczeństwa
|
1
|
–
|
–
|
1
|
Zajęcia z wychowawcą
|
1
|
1
|
1
|
3
|
Ogółem godzin
|
30
|
32
|
29
|
91
|
Zajęcia wynikające z ramowych planów nauczania, realizowane w wymiarze określonym w innych przepisach, w szczególności:
|
||||
Religia
|
2
|
2
|
2
|
6
|
Wychowanie do życia w rodzinie
|
14 godzin w każdej klasie, w tym 5 w grupach z podziałem na dziewczęta i chłopców
|
|
Klasa I
|
Klasa II
|
Klasa III
|
Razem godzin
|
Język polski
|
4
|
4
|
4
|
12
|
Język obcy -I
|
2
|
4
|
3
|
9
|
Język obcy -II
|
3
|
5
|
5
|
15
|
Historia
|
2
|
–
|
–
|
7
|
Wiedza o społeczeństwie
|
1
|
–
|
–
|
|
Historia i społeczeństwo (obowiązkowy przedmiot uzupełniający)
|
|
3
|
1
|
|
Wiedza o kulturze
|
1
|
–
|
–
|
1
|
Matematyka
|
5
|
6
|
7
|
18
|
Fizyka
|
1
|
–
|
–
|
13
|
Chemia
|
1
|
–
|
–
|
|
Biologia
|
1
|
–
|
–
|
|
Geografia
|
1
|
5
|
4
|
|
Podstawy przedsiębiorczości
|
2
|
–
|
–
|
2
|
Informatyka
|
1
|
–
|
–
|
1
|
Informatyka dla ekonomistów
(obowiązkowy przedmiot uzupełniający proponowany przez szkołę.) |
|
1
|
1
|
2
|
Wychowanie fizyczne
|
3
|
3
|
3
|
9
|
Edukacja dla bezpieczeństwa
|
1
|
–
|
–
|
1
|
Zajęcia z wychowawcą
|
1
|
1
|
1
|
3
|
Ogółem godzin
|
30
|
32
|
29
|
91
|
Zajęcia wynikające z ramowych planów nauczania, realizowane w wymiarze określonym w innych przepisach, w szczególności:
|
||||
Religia
|
2
|
2
|
2
|
6
|
Wychowanie do życia w rodzinie
|
14 godzin w każdej klasie, w tym 5 w grupach z podziałem na dziewczęta i chłopców
|
Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
ze szczególnym uwzględnieniem II i IV etapu edukacyjnego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.