W dniach 17-18, 21-22 i 25-26 marca 2011 r., w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół ze szczególnym uwzględnieniem II i IV etapu edukacyjnego” dla rzeczoznawców opiniujących podręczniki do kształcenia ogólnego zostały zorganizowane seminaria przedmiotowe poświęcone podstawie programowej kształcenia ogólnego na poziomach klas IV-VI szkoły podstawowej i szkół ponadgimnazjalnych.
W spotkaniach wzięło udział łącznie 171 rzeczoznawców oceniających podręczniki z następujących przedmiotów: historia, wiedza o społeczeństwie, matematyka, informatyka, język polski, języki obce, fizyka, chemia, biologia, geografia.
- Zmiany w organizacji kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych od 2012 roku.
- Sporządzanie opinii o podręczniku- aspekt prawny i praktyka.
- Analiza podstawy programowej dla klas 4-6 i szkół ponadgimnazjalnych dla poszczególnych przedmiotów.
- Analiza uwag Polskiej Izby Książki
- Obniżenia wieku szkolnego i jego konsekwencje dla podręczników.
- Stereotypy płci w podręcznikach szkolnych.
- Jak opiniować podręcznik elektroniczny?
- Nauczanie o Holocauście w świetle dokumentów krajowych i międzynarodowych (rzeczoznawcy podręczników do historii i wiedzy o społeczeństwie)
- Konsultacje z Radą Języka Polskiego w sprawie arkusza oceny poprawności językowej podręcznika (rzeczoznawcy językowi).
Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
ze szczególnym uwzględnieniem II i IV etapu edukacyjnego