Z dniem 1 września 2010 roku weszło w życie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. nr 156, poz.1046).
- wybranie tematu projektu edukacyjnego;
- określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji;
- wykonanie zaplanowanych działań;
- publiczne przedstawienie rezultatów.
- uwzględnienia w kryteriach oceny zachowania ucznia, zawartych w ocenianiu wewnątrzszkolnym, udziału ucznia w realizacji projektu edukacyjnego;
- określenia przez dyrektora szkoły w porozumieniu z radą pedagogiczną szczegółowych warunków realizacji projektu edukacyjnego;
- poinformowania przez wychowawcę uczniów i ich rodziców – na początku roku szkolnego, w którym uczniowie będą realizować projekt edukacyjny – o warunkach jego realizacji.
- znowelizować statuty w części dotyczącej zasad oceniania zachowania,
- poinformować uczniów i rodziców o ustalonych w szkole warunkach realizacji projektu edukacyjnego (o ile będzie on realizowany w tym roku szkolnym).
- organizację szkoleń dla 1000 dyrektorów gimnazjów i 200 pracowników systemu doskonalenia nauczycieli oraz kuratoriów oświaty,
- opracowanie i upowszechnienie poradników dotyczących pracy metodą projektu,
- uruchomienie strony internetowej zawierającej materiały pomocnicze i przykłady dobrych praktyk.
Przedstawione w poradnikach i na stronie internetowej oraz wypracowane na szkoleniach propozycje rozwiązań organizacyjnych i metodycznych mają pomóc gimnazjom we wprowadzeniu do praktyki szkolnej projektu uczniowskiego, jako metody wyzwalającej uczniowską kreatywność i służącej realizacji celów zapisanych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.
Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
ze szczególnym uwzględnieniem II i IV etapu edukacyjnego