Okres realizacji: 01.03.2010 r. – 31.12.2012 r.
- dyrektorom szkół, którym przedstawione zostaną propozycje rozwiązań organizacyjnych dotyczących wdrażania w szkołach nowej podstawy programowej, zwłaszcza szkolnych planów nauczania i aktywizujących metod nauczania,
- nauczycielom, którym przedstawione będą modelowe programy nauczania zgodne z nowa podstawą programową,
- rzeczoznawcom podręczników szkolnych, którzy będą uczestniczyć w seminariach wzmacniających ich kompetencje w zakresie oceny podręczników szkolnych,
- pracownikom nadzoru pedagogicznego, którzy wzmocnią swoje kompetencje w zakresie monitorowania realizacji podstawy programowej,
- przedstawicielom organów prowadzącym szkoły, którzy uzyskają wiedzę na temat przeprowadzanych zmian i propozycje rozwiązań je wprowadzających.
1. Opracowanie i upowszechnienie:
- modelowych programów nauczania do 19 przedmiotów i edukacji,
- przykładowych szkolnych planów nauczania wraz z komentarzami,
- poradników dla nauczycieli i dyrektorów szkół dotyczących w szczególności projektu gimnazjalnego i dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania.
2. Wspomaganie monitorowania realizacji podstawy programowej w przedszkolach i szkołach.
3. Szkolenia dla nauczycieli, dyrektorów szkół i pracowników nadzoru pedagogicznego.
4. Przeprowadzenie seminariów dla rzeczoznawców podręczników szkolnych.
5. Organizacja regionalnych konferencji dotyczących problematyki wprowadzanych zmian organizacyjnych i programowych.
6. Organizacja we współpracy z wyższymi uczelniami konferencji upowszechniających zmiany programowe i organizacyjne wśród pracowników uczelni wyższych.
7. Informowanie o planowanych przedsięwzięciach, osiągniętych rezultatach i przykładach dobrych praktyk, w szczególności za pośrednictwem stron internetowych.
8. Budowanie narzędzi internetowych, w szczególności służących zbieraniu danych na temat pracy szkół i rekrutacji uczestników szkoleń.
Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
ze szczególnym uwzględnieniem II i IV etapu edukacyjnego