Publikacja skierowana do nauczycieli, wychowawców, rodziców i opiekunów oraz wszystkich zainteresowanych problematyką wysokiej wrażliwości (WW).
Autorka przedstawia aspekty tzw. wysokiej wrażliwości, rozumianej jako cecha, a także wskazuje potrzebę prawidłowego jej identyfikowania. Proponuje humanistyczny model wspierania dziecka i spojrzenie na WW jak na potencjał, który ujawnia się w optymalnych warunkach i umożliwia swobodny rozwój. Praca z dziećmi wysoko wrażliwymi (DWW) może być wyzwaniem – wymagają one wyjątkowej uważności, by w pełni się rozwinąć. Zdaniem autorki „ciepło przejawiające się w uśmiechu, kontakcie wzrokowym czy gestach będzie dla dziecka wysoko wrażliwego szczególnie ważne i budujące – w takich warunkach ma ono szansę na rozwinięcie skrzydeł. Dziecko doświadczające opiekuńczości, czyli poczucia głębokiego, prawdziwego zainteresowania nim samym, doświadcza, jak jest ważne, i dzięki temu buduje adekwatną samoocenę, bezcenną w wychowywaniu dzieci wysoko wrażliwych”.
Zachęcamy do zapoznania się z propozycjami strategii umożliwiających budowanie pozytywnych relacji dorosłych z dziećmi.