Zapraszamy do zapoznania się z raportem opracowanym przez dr Agnieszkę Małkowską Szkutnik i Wiolettę Jaskólską w ramach realizacji projektu „Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych uczniów z chorobami przewlekłymi w edukacji włączającej”.
Przedsięwzięcie realizowały – Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych Ośrodka Rozwoju Edukacji we współpracy z Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, a jego uczestnikami byli przedstawiciele kuratoriów oświaty, ogólnodostępnych szkół podstawowych oraz poradni psychologiczno-pedagogicznych zlokalizowanych na terenie poszczególnych województw całej Polski.
Celem projektu była diagnoza potrzeb uczniów z chorobami przewlekłymi w środowisku szkolnym oraz podnoszenie jakości kształcenia i wychowania w edukacji włączającej.
Raport zawiera informacje na temat form doskonalenia realizowanych w trakcie projektu, analizę danych, charakterystykę uczniów z chorobą przewlekłą. W publikacji autorki przedstawiły wnioski i rekomendacje związane z działaniami mającymi na celu zmiany systemowe w zakresie wsparcia szkoły w pracy z uczniami z chorobami przewlekłymi. W publikacji znajdują się również wypracowane w ramach warsztatów propozycje modelowych rozwiązań w sytuacji pojawienia się w szkole ucznia z chorobą przewlekłą oraz kwestionariusze, które nauczyciel może wykorzystać w pracy z uczniem i rodzicami.