Wszystkie osoby zainteresowane nową formą wsparcia przedszkoli, szkół ogólnodostępnych w pracy z grupą, klasą zróżnicowaną zapraszamy do lektury inspirującego artykułu pt. Nowa forma wsparcia szkół, pod redakcją Agnieszki Pietryki – kierownika projektów „Opracowanie Modelu SCWEW” i „Pilotażowe wdrożenia Modelu SCWEW”. Artykuł został opublikowany w bieżącym numerze czasopisma Dyrektor Szkoły ( nr 9/2023).
Materiał przybliża ideę i założenia działalności Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW), jako inicjatora zmiany w obszarze kształcenia uwzględniającego potrzeby każdego dziecka, ucznia. Działalność Specjalistycznych centrów to przede wszystkim wsparcie praktyczne dla nauczycieli z przedszkoli i szkół ogólnodostępnych w pracy z grupą i klasą zróżnicowaną. Pozytywny odbiór przez środowisko edukacyjne pilotażowego wdrożenia 23 SCWEWów oraz wnioski z jego realizacji, pozwolą na weryfikację koncepcji Modelu SCWEW i planowanie utworzenia kolejnych Specjalistycznych centrów w ramach nowej perspektywy finansowej, tym razem na większą skalę. Zachęcamy do lektury artykułu, który przybliży ideę SCWEW, jego działalność na rzecz środowiska szkolnego i lokalnego, i być może będzie dla Państwa inspiracją do pogłębienia wiedzy na ten temat, a także zachęcą do przystąpienia do realizacji SCWEW w kolejnej perspektywie finansowej.