Nazwa projektu
Szkolenia i doradztwo dla kadr poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego
O projekcie
Celem projektu jest wsparcie pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych we wdrażaniu modelowych rozwiązań z zakresu prowadzenia oceny funkcjonalnej i wsparcia postdiagnostycznego dla dzieci i uczniów.
Okres realizacji projektu
Projekt jest realizowany od 1 lutego 2021 r. do 30.09.2023 r.
Adresaci projektu
Grupą docelową projektu są pracownicy merytoryczni poradni psychologiczno-pedagogicznych (specjaliści np. psycholodzy, pedagodzy, logopedzi itp.).
Działania zaplanowane w projekcie
- Opracowanie koncepcji i procedury związanych z przygotowaniem działań (konkurs grantów) polegających na wdrażaniu oceny funkcjonalnej oraz zastosowaniu narzędzi diagnostycznych w ocenie funkcjonalnej prowadzonej przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne we współpracy ze szkołami, przedszkolami i placówkami.
- Opracowanie pakietów szkoleniowych do prowadzenia szkoleń dla poradni psychologiczno-pedagogicznych z zakresu oceny funkcjonalnej z zastosowaniem narzędzi diagnostycznych. Wykorzystanie materiałów opracowanych w projekcie „Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – opracowanie modelu szkolenia i doradztwa”.
- Przygotowanie kadr poradni psychologiczno-pedagogicznych we współpracy z kadrą szkół, przedszkoli, placówek w zakresie wykorzystania narzędzi diagnostycznych opracowanych w PO WER.
- Przeprowadzenie konkursu grantów na prowadzenie działań wdrożeniowych obejmujących wykorzystanie narzędzi diagnostycznych w procesie oceny funkcjonalnej prowadzonej przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne we współpracy ze szkołami, przedszkolami i placówkami.
- Monitorowanie działań wdrożeniowych oraz wykorzystania opracowanych narzędzi diagnostycznych w ramach prowadzonych działań wdrożeniowych, upowszechnianie narzędzi diagnostycznych opracowanych w ramach projektów konkursowych MEiN – prowadzenie systemu nadawania uprawnień do upowszechnianych narzędzi diagnostycznych oraz wsparcie w postaci superwizji dla przeszkolonych pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych.
- Przygotowanie standardów poradnictwa.
- Opracowanie raportu z rekomendacjami.
Numer projektu
POWR.02.10.00-IP.02-00-011/20
Obszar realizacji
cała Polska
Wartość projektu
6 680 581,15 zł
Wkład Europejskiego Funduszu Społecznego
5 630 393,79 zł