Edukacja włączająca w Polsce wymaga nowych rozwiązań i narzędzi wspierających nauczycieli w codziennej pracy. Jednym z nich jest superwizja – forma wsparcia, która sprzyja refleksji, rozwojowi kompetencji zawodowych i budowaniu poczucia bezpieczeństwa w środowisku szkolnym. Superwizje mocno wpisały się w działania Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą.
Zachęcamy do zapoznania się z publikacją „Educational Supervision: A Guidebook” autorstwa Anny Prokopiak, Anny Zamkowskiej i Doroty Prysak. To kompleksowe opracowanie poświęcone roli superwizji w procesie wdrażania edukacji włączającej. Autorki przedstawiają zarówno podstawy teoretyczne, jak i doświadczenia płynące z realizacji pilotażowego projektu SCWEW.
W książce omówiono m.in.:
- znaczenie superwizji jako narzędzia wspierającego rozwój zawodowy i osobisty nauczycieli,
- dobre praktyki z realizacji projektu SCWEW,
- rekomendacje dotyczące wdrażania superwizji w polskim systemie edukacji,
- postulaty dla polityki oświatowej i praktyki pedagogicznej.
Publikacja jest skierowana do nauczycieli, dyrektorów szkół, specjalistów, liderów edukacji włączającej i decydentów oświatowych, a także do badaczy i studentów zainteresowanych pedagogiką i psychologią edukacji.
Superwizja to nie ocena – to wsparcie, refleksja i rozwój. Zachęcamy do lektury i inspirowania się ideą wspólnego uczenia się w dialogu!
Publikacja w języku angielskim jest bezpłatnie dostępna na stronie wydawnictwa BRILL Deutschland GmbH Vandenhoeck & Ruprecht.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #SCWEW #ORE
