
Jak wprowadzić higienę cyfrową w szkole lub przedszkolu – mądrze, skutecznie i z poszanowaniem autonomii społeczności szkolnej? Na to pytanie odpowiada poradnik „Higiena cyfrowa w szkole i w przedszkolu”. Została w nim przedstawiona metoda ICO, czyli rekomendacje Fundacji „Instytut Cyfrowego Obywatelstwa” dotyczące projektowania i wdrażania higieny cyfrowej w edukacji. To instrukcja, która krok po kroku prowadzi przez proces zmian w szkole, a jednocześnie pozostawia przestrzeń na partycypację uczniów, rodziców i nauczycieli.
Poradnik powstał z myślą o osobach mających realny wpływ na kształt życia szkolnego – dyrektorach szkół, nauczycielach, pedagogach, psychologach oraz rodzicach, którym zależy na dobrostanie dzieci i młodzieży.
W obliczu rosnącego wpływu urządzeń ekranowych i mediów społecznościowych na młodych ludzi troska o ich kondycję cyfrową jest dziś jednym z najważniejszych zadań edukacji. Smartfony, gry, platformy i portale społecznościowe stały się integralną częścią ich codzienności – od poranka do późnego wieczora. Szkoła nie może pozostać wobec tego zjawiska obojętna.
Dlatego w poradniku pokazano, jak myśleć o higienie cyfrowej całościowo – nie tylko w kontekście godzin spędzanych w szkole, ale także doświadczeń, emocji i przyzwyczajeń, które uczniowie przynoszą z domów i sieci do szkolnych ławek.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #SCWEW #ORE