Przedstawiciele zespołu projektowego Budowa skoordynowanego systemu pomocy specjalistycznej opartej na SCWEW, uczestniczyli w cyklu konferencji inaugurujących działania projektu: Przygotowanie kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Konferencje odbyły się od lutego do kwietnia 2024 roku w: Warszawie, Krakowie, Poznaniu , Białymstoku, Wrocławiu i Gdańsku.
Projekt Przygotowanie kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych realizowany jest przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie i skierowany do poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Zadaniami realizowanymi w projekcie są między innymi wdrożenie do codziennej pracy podejścia biopsychospołecznego, podniesienie kompetencji z zakresu oceny funkcjonalnej oraz koordynacja wsparcia realizowanego w ujęciu międzysektorowym.
Specjalistyczne Centra Wspierające Edukację Włączającą SCWEW będą wspierały te działania, kierując swoją ofertę do kadry przedszkoli i szkół ogólnodostępnych w zakresie doskonalenia ich kompetencji w prowadzeniu oceny funkcjonalnej. Działania te będą służyły projektowaniu spójnego wsparcia adekwatnego do potrzeb każdego dziecka i ucznia.
W dyskusjach i panelach dotyczących szeroko pojętych korzyści wynikających z wprowadzenia oceny funkcjonalnej do przedszkoli, szkół , placówek w kontekście zadań realizowanych przez SCWEW swoimi doświadczeniami dzielili się Liderzy Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą:
- Anna Tomaszewska SCWEW Łódź,
- Grażyna Dattelbaum SCWEW Białystok,
- Sylwia Baranowska SCWEW Kalisz,
- Beata Borowska-Podsiadło SCWEW Brzeg Dolny,
- Wanda Agnieszka Jabłońska SCWEW Olsztyn.
Liderzy SCWEW zaprezentowali swoje doświadczenia z realizacji pilotażowego wdrożenia Modelu SCWEW, także w odniesieniu do współpracy z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi w zakresie wsparcia kadry przedszkoli i szkół ogólnodostępnych. Podkreślano znaczenie tej współpracy w odniesieniu do budowania komplementarnego systemu wsparcia, w którym SCWEW pełni ważną rolę, między innymi wspiera nauczycieli w procesie dokonywania oceny funkcjonalnej i projektowania działań wspierających dzieci, uczniów w przedszkolu i szkole. Liderzy podkreślali potrzebę kontynuowania działań SCWEW w tym obszarze.
#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE #SCWEW #ORE