Wskazania do pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- Propozycje ćwiczeń do wykorzystania w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka dysleksji w edukacji wczesnoszkolnej
- Arkusz diagnostyczny dla dziecka z grupy ryzyka dysleksji oraz ustalanie działań wspomagających ucznia
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych wobec uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w przedszkolu, szkole i placówce oświatowej – na czym polega rzeczywiste wspieranie uczniów z różnymi dysfunkcjami i dostosowanie dla nich wymagań edukacyjnych?
- Indywidualizacja nauczania a edukacja wczesnoszkolna
- Strategia działań wobec ucznia z grupy ryzyka dysleksji
Materiały dot. kursu e-learningowego nt. „Rozpoznawanie ryzyka dysleksji w edukacji wczesnoszkolnej”
- Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w przedszkolu, szkole i placówce oświatowej – na czym polega rzeczywiste wspieranie uczniów z różnymi dysfunkcjami i dostosowanie dla nich wymagań edukacyjnych?
- Moduł I: Akty prawne na rzecz ucznia z symptomami ryzyka dysleksji oraz zadania nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w organizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Moduł II: Charakterystyka rozwojowa dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów z kl. I-III
- Moduł III a: Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania – częstość występowania, terminologia, przyczyny
- Moduł III b: Rozpoznawanie ryzyka występowania specyficznych trudności w uczeniu się
- Moduł IV: Metody pracy wspierające uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- Moduł V: Sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych
- Moduł VI: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – działania nauczyciela wobec uczniów z ryzykiem dysleksji i ich rodziców
- Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych (edukacja wczesnoszkolna). Rozpoznawanie ryzyka dysleksji - Sylabus kursu
Dobre praktyki
- Badania przesiewowe skuteczną profilaktyką niepowodzeń szkolnych uczniów na poziomie edukacji wczesnoszkolnej
- Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w bibliotece szkolnej ¬ uczeń z trudnościami w nauce
- Strategia postępowania wobec uczennicy z grupy ryzyka dysleksji
- Strategia postępowania wobec uczennicy przejawiającej symptomy ryzyka dysleksji
- Strategia działań wobec uczennicy z symptomami ryzyka dysleksji
- Diagnoza dziecka z grupy ryzyka dysleksji
- Strategia postępowania wobec ucznia przejawiającego symptomy ryzyka dysleksji
- Program terapeutyczny - Ortograficzna corrida - dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w pisaniu
- Badania przesiewowe skuteczną profilaktyką niepowodzeń szkolnych uczniów na poziomie edukacji wczesnoszkolnej
- Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w bibliotece szkolnej ¬ uczeń z trudnościami w nauce