Uczeń słabowidzący i niewidomy
- Dostosowywanie otoczenia i wymagań edukacyjnych dla dziecka niewidomego i słabowidzącego w przedszkolu
- Jak planować leczenie i rehabilitację dziecka z dysfunkcją wzroku?
- Strategie interakcyjne i kooperacyjne w procesie integracji społecznej uczniów z dysfunkcją wzroku w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych
- Wsparcie ucznia niewidomego i słabowidzącego w procesie szkolnej edukacji
- Dodatkowe praktyczne zagadnienia dotyczące pracy z dzieckiem niewidomym i słabowidzącym
- Warunki efektywności edukacji inkluzyjnej uczniów niewidomych i słabowidzących w kontekście modelu współpracy instytucji i placówek oświatowych
- Przykładowe metody i formy pracy na lekcjach matematyki dla uczniów słabowidzących w klasie zróżnicowanej pod względem potrzeb edukacyjnych w ogólnodostępnej szkole podstawowej
Dobre praktyki
Adaptacja podręczników szkolnych i materiałów dla ucznia słabowidzącego i niewidomego
- Adaptacja ilustracji, zdjęć i innych elementów graficznych do potrzeb uczniów słabowidzących
- Zasady adaptacji materiałów dydaktycznych dla uczniów słabowidzących
- Dostosowanie zestawów zadań i arkuszy egzaminacyjnych do potrzeb uczniów niewidomych i słabowidzących
- Adaptacja podręczników szkolnych i książek pomocniczych dla uczniów niewidomych i słabowidzących