19 czerwca 2024 roku w Ośrodku Rozwoju Edukacji (ORE) w Warszawie odbyło się spotkanie informacyjno konsultacyjne pt. Realizacja kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025. Wydarzenie to zgromadziło dyrektorów ośrodków doskonalenia nauczycieli (pdn), przedstawicieli Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ośrodka Rozwoju Edukacji, oferując unikalną okazję do wymiany doświadczeń i pomysłów.
Podczas spotkania omówiono kierunki polityki oświatowej na rok szkolny 2024/2025, prezentując nowe projekty i inicjatywy, które mają wspierać pdn w nadchodzącym roku szkolnym. Wśród tematów poruszanych na konferencji znalazły się również zagadnienia związane z pracą, doskonaleniem oraz rolą doradcy metodycznego w systemie oświaty.
Szczególną uwagę zwrócono na prezentację koncepcji oraz założeń projektu ORE pt. Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego, którego celem jest przygotowanie systemowego wsparcia w zakresie wykorzystania metody tutoringu i mentoringu jako zindywidualizowanych i spersonalizowanych form wspierania rozwoju zawodowego kadr systemu oświaty.
Podczas dyskusji wielokrotnie podkreślano, że doradztwo metodyczne odgrywa kluczową rolę w edukacji. Profesjonalne wsparcie doradców metodycznych pomaga nauczycielom w doskonaleniu ich umiejętności i metod pracy, co bezpośrednio przekłada się efektywność pracy szkoły. Dzięki nowym inicjatywom ORE, pracownicy placówek doskonalenia nauczycieli będą mieli dostęp do nowoczesnych i skutecznych form wsparcia, dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb.
Konferencja w ORE stała się również zaproszeniem do szerokiej dyskusji na temat przyszłości doradztwa metodycznego w Polsce. Uczestnicy mieli okazję wymienić się swoimi spostrzeżeniami na temat wyzwań i możliwości stojących przed doradztwem metodycznym. Wspólne rozmowy i dyskusje przyczyniły się do zebrania doświadczeń, nowych pomysłów i strategii, które będą wspierać rozwój edukacji w naszym kraju.
Spotkanie informacyjno-konsultacyjne w Ośrodku Rozwoju Edukacji było niezwykle owocne, stanowiło ważny krok w realizacji kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2024/2025. Dzięki zaangażowaniu i współpracy dyrektorów ośrodków doskonalenia nauczycieli oraz przedstawicieli Ministerstwa Edukacji Narodowej, mamy nadzieję na owocną realizację projektu dotyczącego doradztwa metodycznego.