8 czerwca 2018 r. w Warszawie odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród i dyplomów szkołom wyróżnionym w drugiej edycji konkursu „Szkoła zawodowa najwyższej jakości”.
W tym roku do konkursu zgłoszono ponad 130 praktyk, z czego 102 uzyskały status dobrej praktyki. Organizator konkursu – Fundacja Fundusz Współpracy – wraz z Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Mazowieckim Kuratorem Oświaty oraz Ośrodkiem Rozwoju Edukacji z nadesłanych przykładów dobrych praktyk wyłonili 12 finalistów, którzy otrzymali statuetki i tytuł „Szkoły Zawodowej Najwyższej Jakości”.
Finalistami konkursu zostali:
- Zespół Szkół Technicznych im. gen. Władysława Andersa w Białymstoku,
- Zespół Szkół Zawodowych w Kurzętniku,
- Technikum Ekonomiczne nr 8 w Zespole Szkół nr 3 w Warszawie,
- Zespół Szkół nr 7 w Tychach,
- Zespół Szkół Nr 2 im. Stanisława Konarskiego we Wronkach,
- Zespół Szkół Ekonomicznych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Rzeszowie,
- Zespól Szkół Specjalnych im Janusza Korczaka w Gliwicach,
- Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku,
- Zespół Szkół Budowlanych im. Jurija Gagarina w Bydgoszczy,
- Zespół Szkół Gastronomicznych im. prof. Eugeniusza Pijanowskiego w Warszawie,
- Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zdzieszowicach,
- Zespół Szkół Technicznych w Kolnie.
W konkursie swoje wyróżnienie przyznał także dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji. Z rąk Jadwigi Marioli Szczypiń wyróżnienie odebrała Magdalena Popielewska, dyrektor Zespołu Szkół Budowlanych w Bydgoszczy za praktykę „Od pasji do działania”. W nocy z 11 na 12.08.2017 r. w województwie kujawsko-pomorskim miała miejsce nawałnica, która wyrządziła zniszczenia m.in. w gminie Sośno. Skala zniszczeń po nawałnicy była olbrzymia. We wrześniu grono pedagogiczne szkoły postanowiło zrealizować praktyki uczniowskie na zniszczonych terenach. W pomoc poszkodowanym zaangażowało się 18 uczniów z technikum i szkoły branżowej oraz 7 nauczycieli, którzy pracowali w Skoraczewie, Toninie, Toninku i Sośnie. Wspólne działania miały rozwinąć umiejętności kluczowe uczniów oraz sprawdzić zdobytą wiedzę w praktyce. Praktyka ta uwrażliwiła również uczniów na ludzkie nieszczęście i spowodowała, że chęć pomocy i realizowania praktyk w taki właśnie sposób stał się celem samym w sobie.