Szkolenie dla kadry JST „Jak skutecznie przeprowadzić centralizację usług finansowo-księgowo-płacowych z wykorzystaniem narzędzi informatycznych?”

© rangizzz/photogenica
© rangizzz/photogenica

Zapraszamy samorządowców na szkolenie poświęcone centralizacji usług finansowo-księgowo-płacowych w jednostkach samorządu terytorialnego jako rozwiązaniu, które optymalizuje koszty realizacji zadań. Szkolenie odbędzie się 13–14 listopada br. w Warszawie.

Wykonanie zadań oświatowych staje się dla jednostek samorządu terytorialnego coraz większym wyzwaniem. Wynika to z tego, że z roku na rok w coraz mniejszym zakresie udaje się finansować te działania z kwoty potrzeb oświatowych. Z tego powodu samorządy starają się optymalizować koszty realizacji zadań i szukać obszarów, które stwarzają taką możliwość.

Centralizacja usług może być jednym ze sposobów, ale tylko wówczas, gdy zostanie poprzedzona dobrze przeprowadzoną diagnozą, która stanie się podstawą do określenia kierunków działań.

Celem szkolenia jest nabycie przez jego uczestniczki i uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie zasad, form i modeli funkcjonowania scentralizowanych i zdecentralizowanych usług w placówkach oświatowych w zakresie księgowości, płac i zadań administracyjnych.

Po zakończeniu szkolenia jego uczestnicy będą wiedzieć, jak:

  • zdiagnozować obszar dotyczący obsługi płacowo-księgowo-administracyjnej w placówkach oświatowych;
  • przeprowadzić proces centralizacji usług w sposób najmniej kolizyjny i bezpieczny pod względem społecznym;
  • uniknąć błędów i zminimalizować ewentualny opór społeczny, napotkany podczas centralizacji;
  • przygotować narzędzia i dokumenty niezbędne do przeprowadzenia centralizacji usług.

Szczegóły organizacyjne

Termin szkolenia: 13–14 listopada br.

Czas trwania szkolenia: 12 godzin dydaktycznych

Miejsce szkolenia: Warszawa, hotel Holiday Park (ul. Heroldów 1B)

Organizator zapewnia wyżywienie i zakwaterowanie, a także bezpłatny parking.

Elektroniczny formularz rejestracji

W sprawach organizacji szkoleń osobą odpowiedzialną i uprawnioną do kontaktów jest Piotr Matuszak, tel. 22 570 83 42

Szkolenie jest realizowane w ramach projektu „Cyfrowy rozwój oświaty w jednostkach samorządu terytorialnego – szkolenie i doradztwo dla kadry JST”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027, Priorytet FERS 01.00, Działanie 01.04 Rozwój systemu edukacji.

#FunduszeEuropejskie

Ostatnia aktualizacja: 28 października 2025

Ośrodek Rozwoju Edukacji realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa