Wraz z początkiem roku szkolnego do szkół podstawowych w całej Polsce wróciły Mobilne Laboratoria Przyszłości. Bilans września to 174 odwiedzone szkoły i ponad 10 000 przeszkolonych uczniów, którzy wzięli udział w inspirujących warsztatach z wykorzystywania nowych technologii!
Dzięki Laboratoriom Przyszłości polskie szkoły coraz bardziej przypominają szkoły marzeń współczesnych uczniów. Drukarki i długopisy 3D, okulary VR, roboty Photon i Dash, edukacyjne klocki Kobro – to tylko niektóre z nowoczesnych sprzętów, które każdego dnia prezentowane są uczniom szkół podstawowych podczas zajęć prowadzonych przez zespoły Mobilnych Laboratoriów Przyszłości.
Mobilne Laboratoria Przyszłości (MLP) to 16 wyposażonych w nowoczesny sprzęt edukacyjny busów, które we wrześniu 2022 r. wyruszyły na drogi wszystkich województw. Zespoły edukatorów od ponad roku z pasją prowadzą dla uczniów interaktywne lekcje, udowadniając, że zabawa może być nauką i wspierając rozwój m.in. kompetencji przyszłości. Pokazują też, jak w praktyce można wykorzystywać sprzęt zakupiony przez szkoły w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
We wrześniu edukatorzy Mobilnych Laboratoriów Przyszłości poza zajęciami w szkole prowadzili także pokazy nowych technologii podczas różnego rodzaju wydarzeń, m.in.: Forum Ekonomicznego w Karpaczu, Lubelskiego Festiwalu Nauki, Festynu Kopernika w Bartągu czy Olsztyńskich Dni Nauki.
Podsumowanie września
W wrześniu edukatorzy Mobilnych Laboratoriów Przyszłości odwiedzili 174 szkoły i przeprowadzili zajęcia dla 10 440 uczniów w następujących miejscowościach:
- województwo dolnośląskie: Bystrzyca Górna, Prochowice, Proboszczów, Wszechświęte, Rakoszyce, Prusy, Męcinka, Czarny Bór, Szczawno Zdrój, Lutynia, Oborniki Śląskie
- województwo kujawsko-pomorskie: Zakrzewo, Koronowo, Świedziebnia, Białe Błota, Tłuchowo, Barcin, Lubanie, Choceń, Chodecz, Grudziądz, Więcbork, Świecie, Piotrków Kujawski, Toruń
- województwo lubelskie: Mikłusy, Dubica Dolna, Wilkołaz, Jabłoń, Siedliska, Wola Osowińska, Lublin, Januszówka, Łopiennik Nadrzeczny, Świdnik, Trawniki, Poizdów, Wólka Dobryńska
- województwo lubuskie: Międzyrzecz, Kożuchów, Golice, Lubiszyn, Stare Kurowo, Torzym, Toporów, Wschowa, Żagań, Przewóz, Gorzów Wielkopolski
- województwo łódzkie: Zelów, Bełchatów, Dobrzelin, Wierzuszów, Łask, Górki Duże, Miedzna Drewniana, Łęczyca, Widawa, Różyca, Radomsko, Ksawerów, Bąków Górny, Zduny, Dobroń
- województwo małopolskie: Nowe Bystre, Rzepiska, Rudka, Zakopane, Niegardów, Pałecznica, Palcza, Bieńkówka, Sieradza, Wojnicz
- województwo mazowieckie: Łaskarzew, Wyszków, Dobre, Kraszewo, Poręba Średnia, Poścień-Wieś, Ostrów Mazowiecka, Ostrówek, Radzanowo, Sochocin, Rusiec, Zabrodzie
- województwo opolskie: Pyskowice, Kopienica, Polska Nowa Wieś, Zimnice Wielkie, Praszka, Dylaki, Pawonków
- województwo podkarpackie: Wólka Tanewska, Lubenia, Markowa, Świdnik, Trawniki, Dylągówka
- województwo podlaskie: Giby, Krynki, Radziłów, Śniadowo, Laskowiec, Stary Skarżyn, Wyszki, Nowy Dwór
- województwo pomorskie: Drewnica, Łeba, Gdynia, Reda, Smętowo Graniczne, Kulice, Lipusz, Jelonko
- województwo śląskie: Gliwice, Sienna, Niegowa, Zabrze, Chorzów, Żory, Słotwina, Borowe
- województwo świętokrzyskie: Wilczyce, Nagłowice, Raków, Zajączków, Cedzyna, Kielce, Skarżysko-Kamienna, Daleszyce, Tychów Nowy, Chmielów, Pokrzywianka, Borków, Łomno
- województwo warmińsko-mazurskie: Bartąg, Milejewo, Liski, Pisz, Frombork, Łatana Wielka, Stare Dłutowo, Kocioł Duży, Jeże
- województwo wielkopolskie: Września, Szczytniki, Zagórów, Piaski, Wielichowo, Szczytniki Duchowne, Goślinowo, Bojanowo, Skórka, Kiszewo, Modrze, Wytomyśl, Sątopy, Wielowieś, Sieroszewice
- województwo zachodniopomorskie: Gogolewo, Czaplinek, Stara Dąbrowa, Międzyzdroje, Racimierz, Golczewo, Juchowo, Resko, Czarnogłowy
Aby zgłosić szkołę do udziału w programie, należy wypełnić formularz zgłoszenia. Każda szkoła może zgłosić się do udziału w warsztatach i zaprosić edukatorów na bezpłatne warsztaty, dzięki którym uczniowie będą mogli jeszcze lepiej korzystać ze sprzętu zakupionego w ramach Laboratoriów Przyszłości, a nauczyciele rozbudują swoją bazę dydaktyczną, co wpłynie na podniesienie poziomu kształcenia.