Odkrywamy przepisy na zdrowie, mierzymy temperaturę, tworzymy śnieżne konstrukcje, redagujemy opisy zimowego krajobrazu, a także planujemy, jak wesoło i bezpiecznie spędzać czas zimą.
Zima sprzyja rozwojowi interdyscyplinarnych umiejętności szkolnych u dzieci. Tematyka zimowa wzbogaca słownictwo i sprawność językową, a jednocześnie stanowi doskonałe tło do rozwijania kompetencji prozdrowotnych. Aktywności związane z pomiarem i porównywaniem temperatur czy konstruowanie zimowych budowli z różnorodnych materiałów bezpośrednio angażują umiejętności matematyczne i techniczne. Ponadto konieczność planowania bezpiecznych zabaw i tworzenia kampanii promujących zdrowie wzmacnia krytyczne myślenie, współpracę oraz kompetencje społeczne, niezbędne w procesie edukacyjnym.
Proponujemy nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej wykorzystanie scenariuszy:
- Jak radzić sobie z katarem, czyli domowe sposoby na dziecięce choroby autorstwa Renaty Pasymowskiej,
- Jak chronić się przed chorobami? Przepisy na zdrowie z Literkowa autorstwa Renaty Pasymowskiej,
- Co wiemy o zimie? Jak wygląda zima w Literkowie? autorstwa Renaty Pasymowskiej,
- Hu, hu, ha, nasza zima zła autorstwa Marzeny Kędry,
- Układanie konstrukcji z kostek cukru autorstwa Marzeny Kędry,
- Odczytywanie temperatury autorstwa Marzeny Kędry.
Prezentują one ciekawe ćwiczenia plastyczne i techniczne, które stanowią alternatywę w przypadku bezśnieżnej zimy. Są także inspiracją do realizacji zadań specjalnych, które można wykonać wyłącznie o tej porze roku.
