Eksperci CK

Eksperci CK

Z Wydziałem – Centrum Koordynujące (CK) współpracuje grupa znakomitych ekspertów, którzy tworzyli model Specjalistycznych Centrów Wspierania Edukacji Włączającej.

Państwo eksperci stanowili także zespół specjalistów w projekcie pilotażowym tworzenia Specjalistycznych Centrów Wspierania Edukacji Włączającej.

Agnieszka Olechowska 

Dr hab., prof. APS, prorektor APS ds. kształcenia, nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny, logopeda, profesor wizytująca Florida University USA. Członkini Sekcji Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, autorka programu i instruktorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek, m.in. Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne w oficjalnym dyskursie pedagogicznym (APS 2019), współautorka monografii Superwizja edukacji włączającej (2024) oraz autorka artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej. W latach 2022–2024 członkini międzynarodowego zespołu badawczego Social-Emotional Learning International Network w ramach światowej sieci badawczej WERA World Education Research Association. Ekspertka CK-ORE w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie ds. oceny funkcjonalnej oraz uniwersalnego projektowania w edukacji.

Radosław Piotrowicz

Doktor nauk humanistycznych, pedagog specjalny: pedagogika niepełnosprawnych intelektualnie, diagnosta, terapeuta, wykładowca, Akademia Pedagogiki Specjalnej  im. Marii

Grzegorzewskiej w Warszawie., działacz społeczny. Główne obszary badawcze: wczesna interwencja- wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (interdyscyplinarny model wsparcia dziecka i rodziny); jakość życia rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym, jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną w modelu kompleksowego wsparcia na drodze dzieciństwo – dorastanie -dorosłość – starość. Członek Zespołu Projektu innowacyjno – wdrożeniowego Model wsparcia międzysektorowego (UŚ,2021-2023) Nowy Model WWR i standardy realizacji WWR (APS, 2020-2022) realizowanego na zlecenia MEN. Inicjator i współautor narzędzi badawczych Kwestionariuszy obserwacji – Skrining Rozwojowy Małego Dziecka (SRMD 0:6-6;0), autor publikacji z cyklu wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka. Ekspert Centrum Koordynującego ds. wczesnego wspomagania rozwoju w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie.

Monika Gromadzińska – Miszczak 

Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pruszkowie. W latach 2021-2023 pełniła funkcję eksperta ds. konsultacji, w ramach pilotażowego projektu wdrożenia modelu Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą. Ekspertka Centrum Koordynującego ds. współpracy PPP ze SCWEW w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie.

Wanda Agnieszka Jabłońska 

Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjnych w Olsztynie. W latach 2021-2023 pełniła funkcję lidera Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą w Olsztynie, w ramach projektu pilotażowego. Ekspertka Centrum Koordynującego ds. organizacji i realizacji działań SCWEW w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie.

Anna Tomaszewska 

Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego nr 6 im. mjr Hieronima Baranowskiego Łodzi. W latach 2021-2023 pełniła funkcję lidera Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą w Łodzi, w ramach projektu pilotażowego. Ekspertka Centrum  Koordynującego ds. organizacji i realizacji działań SCWEW w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie.

Elżbieta Krupa

Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Henryka Sienkiewicza w Świdniku. W latach 2021 2023 pełniła funkcję lidera Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą w Świdniku, w ramach projektu pilotażowego. Ekspertka Centrum Koordynującego ds. organizacji i realizacji działań SCWEW w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie.

Karol Pawlak

Ekspert w zakresie praktycznego wdrażania ICF w diagnozie funkcjonalnej dzieci i młodzieży, Członek Polskiej Rady ds. ICF, Polskiego Towarzystwa Zdrowia Publicznego, International Society of Physical and Rehabilitation Medicine (ISPRM), Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji. Stopień doktora nauk o zdrowiu Wydział Nauk o Zdrowiu, Wrocławski Uniwersytet Medyczny. Kilkaset godzin doświadczenia w zakresie superwizji diagnozy funkcjonalnej dzieci i młodzieży z wykorzystaniem ICF, współautor polskich i zagranicznych artykułów naukowych w zakresie praktycznego wykorzystania ICF. Ekspert Centrum ds. zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie.

Magdalena Olempska – Wysocka

Dr hab. – pedagog specjalny – surdopedagog, psycholog, neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej. Pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Krajowy Koordyntor Europejskiej Agencji ds. Edukacji Włączającej, Liderka Zadania 3 w Projekcie Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży (Edukacja włączająca) Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie. Kierownik studiów podyplomowych „Surdologopedia” UAM w Poznaniu. Od ponad 19 lat pracuje z małymi dziećmi w zakresie wspomagania ich rozwoju poznawczego i komunikacji; prowadzi indywidualne konsultacje psychologiczne zarówno dla dzieci, młodzieży jak i ich rodziców. Współpracuje z nauczycielami w zakresie dostosowania metod  i form pracy dla dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i komunikacyjnymi. Specjalizuje się w diagnozie i terapii logopedycznej i psychologicznej dzieci z afazją, niedokształceniem mowy pochodzenia korowego, z uszkodzonym słuchem, z opóźnionym rozwojem mowy a także z innymi zaburzeniami mowy i wymowy. Autorka wielu publikacji naukowych, uczestniczka konferencji naukowych i popularno-naukowych z zakresu logopedii, pedagogiki specjalnej, psychologii. Ekspert horyzontalny Centrum Koordynującego w zakresie międzynarodowych rozwiązań i rekomendacji z obszaru edukacji włączającej w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie.

Beata Rola

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki specjalnej. Posiada wieloletnie, wieloaspektowe doświadczenie zdobyte z perspektywy nauczyciela praktyka, nauczyciela akademickiego, konsultanta oraz eksperta aktywnie zaangażowanego w działania o zasięgu ogólnopolskim. Jako wykładowczyni Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie uczestniczyła w kształceniu przyszłych nauczycieli i specjalistów w obszarze pedagogiki specjalnej. Współuczestniczyła w opracowywaniu nowoczesnych narzędzi diagnostycznych i metodycznych wspierających przygotowanie studentów do pracy w zróżnicowanym środowisku szkolnym. Jako konsultantka ds. kształcenia specjalnego prowadziła szkolenia, warsztaty, superwizje i konsultacje indywidualne dla nauczycieli i specjalistów z różnych typów szkół. Autorka licznych publikacji naukowych i metodycznych wspierających edukację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Organizatorka i ekspertka w projektach edukatorskich i wdrożeniowych na poziomie lokalnym i ogólnopolskim. Współtwórczyni podstawy programowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.

Ostatnia aktualizacja: 16 października 2025

Ośrodek Rozwoju Edukacji realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa