Tytuł projektu:
Pilotażowe wdrożenie modułowych e-podręczników oraz opracowanie założeń do zaawansowanych technologicznie e-materiałów wspierających nowoczesne metody nauczania i uczenia się, realizowany w ramach programu: Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS), Działanie 01.04 Rozwój systemu edukacji.
Cel projektu:
Celem projektu jest pilotażowe wdrożenie modułowych e-podręczników oraz opracowanie założeń do zaawansowanych technologicznie e-materiałów wspierających nowoczesne metody nauczania i uczenia się.
Zaprojektowane wsparcie stanowi kontynuację działań podjętych we wcześniejszych projektach realizowanych w ramach PO KL oraz PO WER dotyczących rozwoju cyfrowych narzędzi, środków i materiałów dydaktycznych.
Główne zadania projektu:
- zostanie przygotowanych 18 scenariuszy dla zaawansowanych gier edukacyjnych i 197 scenariuszy dla zaawansowanych e-materiałów (łącznie 215 scenariuszy), wraz ze standardami jakości tych materiałów. Całość będzie stanowiła wkład do konkursów planowanych do ogłoszenia przez MEN w II połowie 2024 r.;
- odbędzie się pilotażowe wdrożenie 12 modułowych e-podręczników do obowiązkowych przedmiotów z zakresu kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej (IV-VIII klasa), opracowanych w ramach projektu PO WER;
- zostanie opracowanych 25 modułowych e-podręczników do obowiązkowych przedmiotów z zakresu kształcenia ogólnego w szkołach ponadpodstawowych (zakres podstawowy i rozszerzony), które następnie zostaną pilotażowo wdrożone w szkołach;
- zostanie opracowanych 37 przewodników dla nauczycieli oraz 37 informatorów dla rodziców (po 12 do szkół podstawowych i 25 do szkół ponadpodstawowych), w których opisane zostaną zasady pracy z modułowymi e-podręcznikami.
Grupy docelowe/adresaci projektu:
Grupą docelową dla projektu są instytucje i pracownicy systemu oświaty, tj. m.in. szkoły i placówki oświatowe oraz ich pracownicy, studenci kierunków pedagogicznych, którzy będą korzystać z modułowych e-podręczników, a także uczniowie szkół podstawowych (klasy IV-VIII) i ponadpodstawowych oraz ich rodzice.
Rezultaty projektu:
- zwiększenie znaczenia kompetencji kluczowych w praktyce szkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem doskonalenia umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli oraz kompetencji komunikacyjno-informacyjnych w nauczaniu i uczeniu się;
- wzrost motywacji odbiorców do aktywnego uczenia się i rozwijania umiejętności samokształcenia istotnej na rynku pracy;
- tworzenie interaktywnego i proekologicznego środowiska edukacyjnego zapewniającego możliwość monitorowanego samokształcenia dla ucznia;
- zmiana sposobu pracy szkół i indywidualizacja procesu kształcenia.
E-materiały dydaktyczne do kształcenia ogólnego oraz modułowe e‑podręczniki będą dostępne na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej
Czas trwania projektu: od 1 października 2023 r. do 30 czerwca 2028 r.
Wartość projektu: 30 452 429,81 zł, w tym:
- wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 25 129 345,08 zł
#FunduszeEuropejskie