- Poradnik prawny dyrektora MOW i MOS
- Sprawozdanie z konferencji resocjalizacyjno-rewalidacyjnej
- Ochrona dzieci i młodzieży przed zagrożeniami - działania policji
- Uwarunkowania funkcjonalne i prawne w kontekście realiów kierowania i umieszczania nieletnich
- Skuteczność stosowania środka wychowawczego w postaci nadzoru kuratora sądowego wobec nieletnich zagrożonych demoralizacją
- Problemy w realizacji postanowień sądowych
- Nowy system wspomagania pracy szkoły
- Rola samorządu w polskim systemie oświaty
- Sytuacja ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym
- Specjalistyczne Punkty Konsultacyjne
- Wsparcie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w środowisku lokalnym. Model współpracy JST ze szkołami i placówkami oświatowymi
- Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w zapobieganiu niedostosowaniu społecznemu wśród dzieci i młodzieży
- Planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia ze SPE
- Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej w zapobieganiu niedostosowaniu społecznemu wśród dzieci i młodzieży
- Wsparcie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w środowisku wielkomiejskim. Rozwiązania na przykładzie m. st. Warszawy.
- Wsparcie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w środowisku lokalnym. Model współpracy JST ze szkołami i placówkami oświatowymi
- Wsparcie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w środowisku lokalnym
- Raport: Diagnoza społeczna funkcjonowania Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii z uwzględnieniem form pracy i pomocy wychowankom, analiza potrzeb i problemów wychowanków oraz kadry ośrodków
- Bariery w procesie readaptacji społecznej nieletnich i warunki usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne
- Nowa publikacja: Specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci i młodzieży. Identyfikowanie SPR i SPE oraz sposoby ich zaspokajania
- Tutoring w resocjalizacji
- Analizy IBE
- Bank Programów Profilaktycznych
- Standardy jakości pierwszorzędowych programów profilaktycznych realizowanych w szkołach i placówkach oświatowych
- System rekomendacji. Arkusz oceny
- Kwestionariusz aplikacyjny
- System rekomendacji. Poziomy rekomendacji
- System rekomendacji. Słownik pojęć i terminów
- System rekomendacji. Standardy i kryteria
- Konstruowanie szkolnego programu profilaktyki aktualnym zadaniem szkoły
- Koncepcja resilience ‑ czyli jak można pomóc dzieciom i młodzieży z grup podwyższonego ryzyka
- Klimat społeczny szkoły
- Zdrowie i zachowania zdrowotne młodzieży szkolnej na podstawie badań HBSC 2010
- Czy nowa podstawa programowa wymaga nowej profilaktyki?
- Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki. Wydanie II
- Ryzyko używania narkotyków przez młodzież. Poradnik dla pracowników szkół i placówek oświatowych oraz rodziców.
- Używanie substancji psychoaktywnych przez młodzież. Wyniki Europejskiego Programu Badań Ankietowych w Szkołach (ESPAD) w 2015 roku
- Raport z badania upowszechniania w szkołach programu profilaktycznego pt. „Szkolna Interwencja Profilaktyczna” w latach 2010 – 2011
- Szkoła wobec fascynacji i zagrożeń sektami
- Dopalacze
- „Nowe zagrożenie – dopalacze”
- Profilaktyka uzależnień w szkole
- Konstruowanie szkolnego programu profilaktyki aktualnym zadaniem szkoły
- Koncepcja resilience ‑ czyli jak można pomóc dzieciom i młodzieży z grup podwyższonego ryzyka
- Klimat społeczny szkoły
- Zdrowie i zachowania zdrowotne młodzieży szkolnej na podstawie badań HBSC 2014
- Czy nowa podstawa programowa wymaga nowej profilaktyki?
- Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki. Wydanie II
Archiwum
Ostatnia aktualizacja: 1 marca 2023