Metody pracy z młodzieżą zagrożoną niedostosowaniem społecznym/niedostosowaną społecznie: Jak zdalnie aktywizować dzieci i młodzież zagrożoną niedostosowaniem społecznym/niedostosowaną społecznie do pracy nad własnym rozwojem

Człowiek siedzący przed laptopem, który wyśietla hologram z ikonami możliwości
© ponomarenko / Photogenica
Człowiek siedzący przed laptopem, który wyśietla hologram z ikonami możliwości© ponomarenko / Photogenica

Wydział Resocjalizacji i Socjoterapii ORE zaprasza do udziału w szkoleniu online „Metody pracy z młodzieżą zagrożoną niedostosowaniem społecznym/niedostosowaną społecznie: Jak zdalnie aktywizować dzieci i młodzież zagrożoną niedostosowaniem społecznym/niedostosowaną społecznie do pracy nad własnym rozwojem”.

Szkolenie odbędzie się za pomocą platformy internetowej w terminie: 27 listopada 2020 oraz 30 listopada 2020.

Forma doskonalenia skierowana jest do kadry młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii, a także pracowników ośrodków doskonalenia nauczycieli oraz poradni psychologiczno-pedagogicznych.

Celem szkolenia jest wsparcie pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, ośrodków doskonalenia nauczycieli, młodzieżowych ośrodków wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii w zakresie prowadzenia atrakcyjnej edukacji zdalnej oraz różnych sposobów motywowania adolescentów do samorozwoju.

Szkolenie składa się z czterech modułów zawierających następujące zagadnienia:

MODUŁ I

Nastolatek w Internecie

  • Świat algorytmów, informacji i fake newsów – co robi młodzież w Internecie?
  • Kto lub co inspiruje dzisiejszych adolescentów?
  • Realne zagrożenia wynikające z niekontrolowanej działalności adolescentów w sieci.
  • OK Boomers! Jak być na bieżąco i nie stracić kontaktu z nastoletnim podopiecznym.

MODUŁ II

Skuteczne nauczanie zdalne

  • Przegląd i omówienie bezpłatnych i płatnych narzędzi do zdalnego nauczania cz. I – II.
  • Motywowanie nastolatków w pracy na odległość – szanse i zagrożenia.
  • Zasady pracy podczas nauczania zdalnego.

MODUŁ III

Zmiany w funkcjonowaniu poznawczym człowieka w okresie nastoletnim. Wpływ mediów na kształtowanie tożsamości

  • Czy nastolatek potrzebuje rozwoju i jak go rozumie?
  • Zachowania ryzykowne nastolatków – badania, statystyki i doświadczenia w pracy z nastolatkiem.
  • Zaburzenia psychiczne w okresie nastoletnim.
  • Różnice między kryzysem a zaburzeniami.

MODUŁ IV

Nastolatek z niedostosowaniem społecznym

  • Zasady i techniki skutecznej komunikacji w relacji z nastolatkiem niedostosowanym społecznie.
  • Jak lepiej zrozumieć nastolatka zagrożonego wykluczeniem społecznym?
  • Emocje, kryzys, zachowania ryzykowne, zagrożenie niedostosowaniem społecznym a praca nad rozwojem.
  • Niedostosowanie społeczne – perspektywa nastolatka.

Rekrutacja na szkolenie odbywa się za pomocą platformy szkoleń ORE i dostępna będzie w terminie: 26 października 2020 – 8 listopada 2020 lub do wyczerpania miejsc.

Informację dotyczące szczegółów kursu znajdują się w harmonogramie szkolenia.

Serdecznie zapraszamy do udziału.

Ostatnia aktualizacja: 20 października 2020

Ośrodek Rozwoju Edukacji realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa