Idea projektu
Jednym ze sposobów zapewniania wysokiej jakości edukacji jest wykorzystywanie możliwości, jakie dają – w dobie społeczeństwa informacyjnego – technologie informacyjno-komunikacyjne. Są one niezbędne w życiu codziennym i na rynku pracy. Rozwój kompetencji cyfrowych powinien odbywać się na każdym etapie edukacji i kariery zawodowej. Realizacja projektu przyczyni się do wzrostu kompetencji cyfrowych, lepszego dostosowania tempa nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów i dorosłych, a tym samym znacząco poprawi efekty pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Cel projektu
Celem interwencji jest zwiększenie oferty pozaszkolnej formy kształcenia i uczenia się dorosłych poprzez wyłonienie projektów, w ramach których zostaną opracowane modelowe programy kwalifikacyjnych kursów zawodowych, zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Ponadto działania przewidziane do realizacji obejmują również odbiór e-zasobów do doradztwa zawodowego dla różnych grup wiekowych, przedstawiających kompleksową informację zawodoznawczą, które będą dostępne nie tylko dla specjalistów, ale również dla uczniów, ich rodziców i innych osób dorosłych do samodzielnego wykorzystania.
Efekty projektu
Projekt pozakonkursowy pełni funkcję parasolową nad interwencją realizowaną w trybie konkursowym. W ramach projektu:
- zostaną odebrane 223 modelowe programy nauczania kwalifikacyjnych kursów zawodowych (wraz z programami kursów umiejętności zawodowych), opracowane w ramach projektów konkursowych;
- zostanie odebranych 141 informacji zawodoznawczych, opracowanych w ramach projektu konkursowego;
- zostaną zorganizowane seminaria dla doradców zawodowych, w tym przeszkolonych wcześniej w projekcie pozakonkursowym ORE „Doradztwo zawodowe – przygotowanie trenerów z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego, dotyczące wykorzystania modelowych programów nauczania i informacji zawodoznawczych, opracowanych w ramach projektów konkursowych”.
Adresaci projektu
- kadra realizująca zadania z zakresu doradztwa zawodowego,
- szkoły i placówki systemu oświaty oraz ich organy prowadzące,
- uczniowie i ich rodzice jako partnerzy w wyborach edukacyjno-zawodowych dziecka,
- osoby dorosłe zainteresowane uzyskaniem danego zawodu.
Realizowane działania
W projekcie zaplanowano następujące działania:
- odbiór merytoryczny 223 modelowych programów nauczania kwalifikacyjnych kursów zawodowych (wraz z programami kursów umiejętności zawodowych), opracowanych w ramach projektów konkursowych;
- odbiór merytoryczny 141 informacji zawodoznawczych opracowanych w ramach projektów konkursowych;
- przeprowadzenie weryfikacji zgodności opracowanych informacji zawodoznawczych z wymaganiami technicznymi portalu, na którym docelowo zostaną zamieszczone;
- przeprowadzenie seminariów dla doradców zawodowych, w tym przeszkolonych w projekcie pozakonkursowym ORE „Doradztwo zawodowe – przygotowanie trenerów z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego, dotyczące wykorzystania modelowych programów nauczania i informacji zawodoznawczych, opracowanych w ramach projektów konkursowych”
Czas trwania projektu
grudzień 2019 r. – 31 grudnia 2023 r.
Numer projektu
POWR.02.14.00-00-0002/19
Wartość projektu
3 148 142,07 zł
Dofinansowanie projektu z UE
2 653 254,63 zł