Zapraszamy nauczycieli konsultantów, doradców metodycznych, dyrektorów szkół i nauczycieli na trzydniowe szkolenie stacjonarne „Jak rozwijać kompetencje, które pomagają się uczyć. Kompetencje przekrojowe w praktyce szkolnej”. Jego celem jest pogłębienie rozumienia kompetencji przekrojowych oraz wyposażenie uczestników w praktyczne metody wspierania u uczniów umiejętności niezbędnych do skutecznego uczenia się.
Cel i zakres szkolenia
Szkolenie pozwoli uczestnikom:
- zrozumieć znaczenie kompetencji przekrojowych oraz ich powiązanie z celami kształcenia i podstawą programową;
- poznać praktyczne strategie wspierania rozwoju kompetencji takich jak: myślenie krytyczne, samodzielność, współpraca, kreatywność, rozwiązywanie problemów i refleksyjność;
- rozwijać umiejętność tworzenia środowiska edukacyjnego sprzyjającego samoregulacji, zaangażowaniu i motywacji wewnętrznej ucznia;
- zapoznać się z modelami dydaktycznymi wspierającymi rozwój kompetencji (m.in. model Lucas i Spencer).
Program szkolenia obejmuje m.in. następujące obszary:
- kompetencje fundamentalne i kompetencje przekrojowe – wprowadzenie i uporządkowanie pojęć;
- przegląd badań i praktycznych definicji kompetencji;
- dydaktyka rozwoju kompetencji;
- rozwijanie w praktyce szkolnej kompetencji: myślenie krytyczne, kreatywność, rozwiązywanie problemów, współpraca i dbanie o innych;
- kompetencje osobiste sprzyjające rozwojowi własnego potencjału: kierowanie sobą i dbanie o siebie.
Szkolenie będzie miało charakter praktyczny – z wykorzystaniem ćwiczeń interaktywnych, aktywnych metod pracy i przykładów do wdrożenia w codziennej pracy szkoły.
Termin i miejsce
Szkolenie odbędzie się w dniach 12–14 grudnia br. w Centrum Szkoleniowym Ośrodka Rozwoju Edukacji w Sulejówku.
Łączny wymiar szkolenia: 20 godzin dydaktycznych (3 dni szkoleniowe).
Rejestracja
