
Ośrodek Rozwoju Edukacji prowadzi ogólnopolskie szkolenie trenerów edukacji zdrowotnej, którzy mają przygotować nauczycieli do wdrażania nowego przedmiotu w szkołach. Kurs obejmuje pięć intensywnych dni zajęć stacjonarnych w Centrum Szkoleniowym ORE w Sulejówku oraz dodatkowe moduły online (w formie wykładów i e-learningu, łącznie 50 godzin).
22 maja podczas zajęć online uczestnicy wysłuchali wykładów, które prowadzili:
- dr hab. n. med. Jarosław Jóźwiak – lekarz psychiatra, specjalizujący się w leczeniu ADHD;
- dr n. hum. Agnieszka Walendzik-Ostrowska – adiunkt w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii, Wydział Pedagogiczny UW;
- p dr hab. n. med. i n. o zdr. Marta Stelmach-Mardas – ekspertka ds. odżywiania, Uniwersytet Medyczny im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu;
- Elżbieta Stawecka – pedagożka i seksuolożka z Ośrodka Rozwoju Edukacji.
Prelegenci podzielili się wiedzą i doświadczeniem z zakresu swoich specjalizacji. Zaprezentowali zagadnienia związane ze zdrowiem psychicznym i ADHD – jego różnorodnymi objawami oraz koniecznością indywidualnego podejścia do uczniów z tym zaburzeniem. Przedstawili rzetelne informacje o rozwoju seksualności młodzieży oraz fakty i mity dotyczące dojrzewania. Uświadomili uczestnikom wyzwania, jakie stają przed nauczycielem edukacji zdrowotnej, gdy porusza te wrażliwe tematy, ale też wskazali sposoby radzenia sobie z tymi trudnościami. Ponadto omówili rolę zdrowego odżywiania: jego wpływ na codzienne funkcjonowanie oraz metody kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych u młodych ludzi.
Podczas wykładów trenerzy zadawali liczne pytania, dzięki czemu mogli poszerzyć swoje kompetencje i usystematyzować wiedzę. Spotkanie stało się także okazją do wymiany doświadczeń dotyczących wdrażania wrażliwych treści programowych w praktyce edukacyjnej.
Dzięki nagraniom wszyscy uczestnicy będą mogli wielokrotnie wracać do prezentowanych materiałów w dogodnym czasie.
Już w przyszłym tygodniu rozpocznie się kolejny etap szkoleń – tym razem stacjonarny – który pozwoli pogłębić zarówno wiedzę teoretyczną, jak i umiejętności praktyczne w zakresie nauczania edukacji zdrowotnej w szkołach.