
W najnowszym artykule Danuta Sterna podejmuje temat roli zabawy w procesie dydaktycznym. Autorka wychodzi z założenia, że włączenie elementów zabawy do nauczania jest nie tylko wartościowe, ale i niezbędne, ponieważ sprzyja zapamiętywaniu i kreatywności. Wśród czynników wspomagających te procesy wymienia m.in. odpoczynek, aktywność ruchową, zabawę słowem czy zaangażowanie w gry.
Tekst prezentuje kilkadziesiąt pomysłów na wykorzystanie gier i zabaw oraz ćwiczeń fizycznych na zajęciach różnych przedmiotów. Wśród tych dobrych praktyk znajdziemy zarówno znane już nauczycielom zabawy, takie jak „Sklep”, „Muzeum lektur szkolnych” lub „Ja mam – kto ma?”, jak i autorskie rozwiązania, np. gra w „Zasadę” lub „Bilet wyjścia”. Propozycje te zostały zebrane od nauczycieli wymieniających się doświadczeniami w ramach forum „Frajda z nauczania”.
Artykuł może stanowić cenne źródło inspiracji, zwłaszcza dla młodych nauczycieli.