
Danuta Sterna wraz z nauczycielami praktykami podejmuje w tym artykule ważny temat szkolnych sprawdzianów i zasad dotyczących ich poprawiania. Zastanawia się: kto, w jakich sytuacjach i ile razy powinien otrzymać szansę na poprawę pracy.
Czy uczennica, która zazwyczaj osiąga dobre wyniki, a tym razem nie poradziła sobie najlepiej podczas sprawdzianu, powinna mieć możliwość ponownego wykonania pracy? Czy uczeń, który nie przygotował się na pierwszy termin, zasługuje na dodatkową szansę? A może umożliwianie poprawki tylko wybranym uczniom jest niesprawiedliwe?
Nauczyciele „Frajdy z nauczania” wskazują – na podstawie własnych doświadczeń, opracowanych przez siebie rozwiązań i dobrych praktyk – jak znaleźć równowagę między dawaniem uczniom możliwości poprawy a uniknięciem nadmiernego obciążania nauczycieli. Choć nie istnieje idealne rozwiązanie, jedno jest pewne – zasady powinny być jasno określone i znane zarówno uczniom, jak i ich rodzicom.